قیمت جهانی طلا امروز دوشنبه 6 مرداد

به گزارش رکنا، به نقل از رویترز، در حالی که تشدید تنش ها بین آمریکا و چین موجب کاهش ارزش دلار شده و تشدید بحران کرونا این احتمال را تقویت کرده که بانک های مرکزی جهان به تزریق نقدینگی بیشتر به اقتصادهای ملی ادامه دهند، قیمت طلا امروز به بالاترین رقم تاریخ خود رسید.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 1.5 درصد رشد به 1928 دلار و 83 سنت رسید. اوایل امروز قیمت فلز زرد به بالاترین رقم تاریخی خود یعنی 1933 دلار و 30 سنت رسیده بود. قیمت طلا در معاملات آتی امروز نیز با 1.4 درصد رشد به 1924 دلار و 20 سنت رسید.

قیمت فلز نقره هم امروز با 4.5 درصد جهش به بالاترین رقم خود از سپتامبر 2013 یعنی 23 دلار و 86 سنت رسید.

به گفته ادوارد میر، تحلیلگر بازار طلا با توجه به کاهش قابل توجه ارزش دلار، بسیاری از دارایی ها در حال حرکت به سمت بازار طلا به عنوان محل امن سرمایه گذاری هستند.

وی افزود: «تا زمانی که وضعیت کرونا رو به بدتر شدن است، بازار روی اقدامات محرک اقتصادی بانک های مرکزی حساب باز می کند و همه اینها در کنار از بین رفتن جذابیت بازار دلار برای سرمایه گذاری می تواند به رشد قیمت طلا کمک کند.

ارزش دلار امریکا در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی به نزدیکی پایین ترین رقم 2 سال گذشته رسیده است. این در حالی است که تنش ها بین آمریکا و چین به بالاترین میزان خود در طی سال های گذشته رسیده و هیچ نشانه ای هم از کاهش تنش ها دیده نمی شود. در عین حال تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان از مرز 16 میلیون نفر عبور کرده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 590577 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟