وام کرونا چند ضامن می‌خواهد؟ + مبلغ وام

به گزارش رکنا، محمد سنجری با بیان اینکه بنگاه‌هایی که کد کارگاهی از سازمان تأمین اجتماعی داشته باشند، می‌توانند این تسهیلات را دریافت کنند، افزود: این بنگاه‌ها پس از تأیید اطلاعات و استمرار اشتغال آن‌ها از سوی تأمین اجتماعی و ستاد ملی مقابله با کرونا برای پرداخت تسهیلات حمایتی انتخاب و معرفی می‌شوند، ولی اگر ارتباط بیمه‌ای با تأمین اجتماعی نداشته باشند، مشمول دریافت تسهیلات حمایتی نمی‌شوند.

تسهیلات کرونایی

به گفته وی، در صورتی که تعدادی از بیمه‌شدگان کارگاه از بیمه بیکاری استفاده کرده باشند، به تعداد کارگران باقی‌مانده در کارگاه که بیمه بیکاری استفاده نکرده‌اند می‌توانند از تسهیلات استفاده کنند.

سنجری افزود: تعداد ۲۰ بانک و مؤسسه مالی‌اعتباری برای دریافت تسهیلات در سامانه قابل انتخاب هستند که ۱۹ بانک در استان فعال‌اند و متقاضیان می‌توانند بعد از ثبت‌نام، بانک مدنظر خود را انتخاب کنند و هر کارفرمایی که ثبت‌نام کند و بتواند داده‌های فهرست تأمین اجتماعی را در اختیار این سازمان قرار دهد، کار تأمین تسهیلاتش سریع‌تر انجام خواهد شد.

وی اضافه کرد: تسهیلات به کسب‌وکار‌هایی پرداخت می‌شود که از پارسال تا کنون در همین مشاغل فعال باشند، حفظ بیمه کارگرانی که تسهیلات آن‌ها دریافت شده است تا پایان سال ۹۹ الزامی نیست و حق بیمه کارفرمایی یا خویش‌فرمایی باید پرداخت شده باشد. در صورتی که تعدادی از بیمه‌شدگان کارگاه از بیمه بیکاری استفاده کرده باشند، به تعداد کارگران باقی‌مانده در کارگاه که از بیمه بیکاری استفاده نکرده‌اند می‌توانند از تسهیلات استفاده کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی با بیان اینکه مبلغ تسهیلات کرونا بسته به تعداد نیرو‌های هر واحد متغیر است، افزود: به ازای هر نیروی کار ۱۲۰ میلیون ریال و واحد‌هایی که بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا تعطیل شده‌اند، به ازای هر نیروی کار ۱۶۰ میلیون ریال دریافت می‌کنند.

 

جدول تسهیلات

سنجری افزود: مبلغ ۱۲۰ میلیون ریال با ارائه سفته متقاضی و مبالغ بالاتر تا ۱۸۰۰ میلیون ریال با ارائه سفته و معرفی ضامن و بیش از این مبلغ با وثیقه مورد قبول بانک پرداخت می‌شود. نرخ سود تسهیلات ۱۲ درصد و بازپرداخت پس از تنفس تا پایان شهریورماه سال ۹۹ به مدت ۲ سال است.

وی ادامه داد: درخواست‌های تسهیلات رانندگان به تأیید دستگاه نیاز ندارد و به‌طور مستقیم به بانک ارجاع می‌شود. مبلغ تسهیلاتی که به رانندگان پرداخت می‌شود، به‌عنوان خویش‌فرما ۶۰ میلیون ریال است.

 تسهیلات کرونا

برای بنگاه‌های با نیروی شاغل کمتر از ۵۰ نفر، ۷۰ درصد حمایت در قبال دستمزد خواهد بود و ۳۰ درصد به‌عنوان سرمایه در گردش درنظر گرفته شده است. برای بنگاه‌های بزرگ‌تر نیز ۵۰ درصد به‌عنوان دستمزد و ۵۰ درصد به‌عنوان سرمایه در گردش منظور شده است.

 تسهیلات کرونا

تسهیلات کرونا

 برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 588868 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟