به زودی بندر جاسک به یک بندر صادراتی نفتی تبدیل خواهد شد

به گزارش رکنا، حجت الاسلام حسن روحانی صبح امروز (پنج‌شنبه) در هفته یازدهم پویش الف-ب ایران (آب برق ایران) که مربوط به افتتاح ۲۰ طرح در استان هرمزگان بود، اظهار داشت: روز بسیار خوبی برای همه ما و مردم عزیز استان استراتژیک هرمزگان بود. مردم این استان هستند که از تنگه بسیار مهم هرمز حفاظت می‌کنند. بنادر هرمزگان برای کشور مهم است و از بنادر این استان کالا به داخل کشور و حتی برای رفتن به سایر کشورهای شمالی وارد می‌شود. این استان و بندر آن نقش اساسی و مهمی در صادرات کالاهای ما دارد.

روحانی ادامه داد: هرمزگان در زمینه صنعت، بنزین و پالایشگاه‌های عظیمی که دارد، استان بسیار مهمی است. از همه مهم‌تر مردم خوب، مرزدار و وفادار هرمزگان است از شیعه و سنی کنار هم هستند.

بندر جاسک به زودی به یک بندر صادراتی برای صادرات نفت کشور تبدیل می‌شود

وی گفت: بندر جاسک به زودی به یک بندر صادراتی مهم برای صادرات نفت تبدیل می‌شود و جایگاه این استان هر روز نسبت به گذشته رفیع‌تر و مهم‌تری خواهد شود.

رئیس جمهور افزود: من از همه دست‌اندرکان وزارت نیرو و سرمایه‌گذاران و کارآفرینان در بخش خصوصی و شرکت‌های وابسته به دولت، کارگران، مهندسان وه مگی که که ما را خودکفا می‌کنند، تشکر می‌کنم.

روحانی عنوان کرد: به مردم عزیز ایران می گویم که ما به همه امور توجه داریم. اما چون ما در نعمت هستیم، به آن توجه نداریم و وقتی آن را از دست دادیم، به آن توجه می‌کنیم. چون آب و برق ما قطع نمی‌شود، قدر این نعمت را نمی‌دانیم.

وی تصریح کرد: اقداماتی از قبیل ساخت و افتتاح تصفیه آب، تصفیه فاضلاب، ساخت نیروگاه، پروژه انتقال آب و امروز افتتاح آب شیرین کن، کارهای بزرگی هستند که انجام می‌گیرند.

رئیس جمهور اظهار داشت: برای توجه بیشتر مردم باید بگویم که پیش از پیروزی انقلاب اسلامی ،۷۴ درصد از جمعیت شهری ما از آب بهداشتی برخوردار بودند و امروز این رقم به ۹۹.۹۹ درصد رسیده است و این حرکت بزرگی است و مردم شهرهای ما از آب سالم و بهداشتی برخوردار شده‌اند. در روستاها هم کار بزرگی در حال انجام است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 587144 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟