زمان واریز بیمه بیکاری کرونا اعلام شد

به گزارش رکنا، مهدی شکوری با اشاره به واریز مقرری بیمه بیکاری فروردین‌ماه اظهار کرد: طبق هماهنگی‌های صورت گرفته و ارائه لیست 338 هزار نفر از بیمه‌شدگان سازمان تامین اجتماعی در مرحله اول به سازمان برنامه و بودجه، مقرری بیمه بیکاری دوران کرونا برای این افراد در فروردین‌ماه واریز شده است.

زمان واریز بیمه بیکاری

وی تصریح کرد: البته لیست دیگری شامل 107 هزار نفر از بیمه شدگان بیکار متأثر از ویروس کرونا تهیه شده که لیست مذکور به سازمان برنامه و بودجه ارسال شده است که طی چند روز آینده نسبت به واریز مبلغ مقرری بیمه بیکاری دوران کرونا این افراد اقدام خواهد شد.

شکوری درباره واریز مقرری بیمه بیکاری دوران کرونا در اسفند سال گذشته خاطرنشان کرد: در مرحله نخست 103 هزار نفر مقرری بیمه بیکاری خود را دریافت کردند که در ادامه 46 هزار نفر به لیست اولیه افزوده شدند که آنها نیز رقم بیمه بیکاری ناشی از ویروس کرونا را دریافت کردند. همچنین در مرحله سوم لیست 63 هزار نفر از بیمه‌شدگان برای استفاده از مقرری بیکاری دوران کرونا به سازمان برنامه و بودجه ارسال شده است که پیش بینی می‌شود که این تعداد به همراه لیست 107 هزار نفری فروردین طی چند روز آینده مقرری خود را دریافت خواهند کرد.

بیمه بیکاری در اسفند ماه 20 روز محاسبه شد

مدیرکل امور بیمه‌شدگان سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه مقرری بیمه بیکاری در اسفندماه برای بیمه شدگان 20 روز محاسبه شده است، گفت: مقرری بیمه بیکاری فروردین‌ماه به مدت 30 روز و بر اساس 55 درصد حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار پرداخت شده است. همچنین به ازای هر فرد تحت تکفل، 5 درصد حداقل دستمزد و حداکثر برای 4 فرد تحت تکفل مقرری بیمه بیکاری ناشی از ویروس کرونا در نظر گرفته شده است که برای هر فرد رقمی بین یک میلیون تا یک میلیون و 360 هزار تومان خواهد بود.

بیمه بیکاری اردیبهشت ماه

مدیرکل امور بیمه‌شدگان سازمان تامین اجتماعی درباره واریز مقرری بیمه بیکاری اردیبهشت‌ماه گفت: باید منتظر پایش و لیست مربوطه باشیم و پس از این فرآیند مقرری آنها نیز پرداخت خواهد شد. همچنین بیمه شدگان سازمان تأمین اجتماعی که در دوران کرونا از بیکاری استفاده کرده‌اند نگران سوابق بیمه‌ای خود نباشند چرا که سوابق این افراد تحت عنوان سوابق پرداحت حق بیمه در سازمان تأمین اجتماعی محسوب خواهد شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 579206 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟