چرا صادرات گاز ایران به ترکیه متوقف شد؟

به گزارش رکنا، محمدجواد ظریف، وزیرخارجه ایران که امروز دوشنبه وارد استانبول شده است در بدو ورود به ترکیه گفت که «روابط ایران و ترکیه در حوزه‌های مختلف تنگاتنگ است، اما نیاز به مشورت‌های مستمر دارد.»

وزیر خارجه ایران روز ۲۵ خرداد با هدف بهبود روابط اقتصادی با ترکیه به استانبول سفر کرده است.

عباس موسوی، سخنگوی وزارت خارجه ایران در همین روز در مورد این سفر گفت که علاوه بر بحث‌های اقتصادی، بحث دربارهٔ برگزاری تاریخ و نحوه برگزاری نشست سران کشورهای ترکیه، روسیه و ایران نیز در این سفر نهایی می‌شود.

علت توقف صادرات گاز ایران به ترکیه

با بسته شدن گذرگاه‌های مرزی ایران و ترکیه به دلیل شیوع کرونا، صادرات ایران به ترکیه در ماه آوریل به ۱۹ میلیون دلار سقوط کرده که ۲۵ برابر کمتر از آوریل پارسال است. ترکیه همچنین از ابتدای ماه آوریل به خاطر انفجار خط لوله، گازی از ایران دریافت نکرده و تاکنون این خط لوله تعمیر نیز نشده است.

عباس موسوی در نشست خبری امروز خود دربارهٔ توقف دوماهه صادرات گاز ایران به ترکیه هم گفت که «طرف مقابل باید هر چه زودتر نسبت به تعمیر خسارت و انفجار اقدام کند و این موضوع ممکن است به عنوان یکی از مباحث در سفر ظریف مطرح شود امیدواریم هر چه زودتر خطوط تعمیر و صادرات گاز از سر گرفته شود.»برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 577177 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟