حقوق بازنشستگان افزایش می یابد

به گزارش رکنا، اکبر شوکت عضو هیات امنا سازمان تأمین اجتماعی درباره آخرین وضعیت افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی، اظهار کرد: برای بازنشستگان حداقل بگیر افزایش ۲۶ درصدی را حتما خواهیم داشت و دریافت حقوق این افراد یک میلیون و ۹۰۰ هزار تومان خواهند بود.

وی با بیان اینکه براساس ماده ۹۶ قانون تأمین اجتماعی حقوق بازنشستگان نیز باید مانند دستمزد کارگران یعنی ۲۶ درصد افزایش پیدا کند، بیان کرد: به دلیل اینکه بازنشستگان تأمین اجتماعی مانند کارگران شاغل از مزایای حق مسکن، بن و ... برخورددار نیستند در حال مذاکره هستیم تا بتوانیم حقوق آن‌ها را افزایش دهیم به همین دلیل رئیس کانون عالی بازنشستگان با مدیرعامل، وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در همین هفته جلساتی دارند.

شوکت با اشاره به اینکه بازنشستگان از دلایل اصرار ما بر افزایش پایه حقوق کارگران بودند، گفت: بازنشستگان از سایر مزایا برخوردار نیستند و فقط پایه حقوق تصویب شده برای کارگران در جلسه شورای عالی کار به بازنشستگان تعلق می‌گیرد.

عضو هیات امنا سازمان تأمین اجتماعی خاطرنشان کرد: با دنبال این هستیم تا قبل از پایان خرداد حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی تعیین تکلیف شود همچنین با دریافت منابع مشخص شده برای همسان سازی، پایه حقوق بازنشستگان به ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان برسد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 575525 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟