بررسی قیمت طلا ، سکه و دلار در هفته ای که گذشت / سکه کاهش یافت

به گزارش رکنا، قیمت ارز صرافی ملی در نخستین هفته ماه خرداد روندی نزولی داشت و قیمت دلار و یورو در این هفته پس از حدود یک ماه در مدار نزولی قرار گرفت و نسبت به هفته گذشته ۲۵۰ تومان کاهش یافت.

قیمت ارز و دلار

قیمت دلار در صرافی ملی در هفته ابتدایی خرداد ماه، ۲۵۰ تومان کاهش یافت و با رقم ۱۷ هزار و ۵۰ تومان به کار خود پایان داد.

روز شنبه قیمت ارز نسبت به آخرین رقم اعلام شده در صرافی ملی ۵۰ تومان کاهش یافت و قیمت دلار به رقم ۱۶ هزار و ۸۰۰ تومان و بهای یورو به رقم ۱۸ هزار و ۲۰۰ تومان رسید.

روز یکشنبه علی‌رغم تعطیلی بازارهای جهانی، نرخ ارز در صرافی ملی ابتدای روز ۱۲۰ تومان افزایش یافت و قیمت دلار به رقم ۱۶ هزار و ۹۲۰ تومان و قیمت یورو به رقم ۱۸ هزار و ۳۲۰ تومان رسید و در ادامه فعالیت بازارها نرخ ارز ۱۰۰ تومان دیگر افزایش یافت و قیمت دلار پس از عبور از سد ۱۷ هزار تومانی به ۱۷ هزار و ۲۰ تومان و قیمت یورو به ۱۸ هزار و ۴۲۰ تومان رسید.

سومین روز هفته و با آغاز به کار بازارهای جهانی، قیمت ارز در صرافی ملی ۱۸۰ تومان افزایش یافت و قیمت دلار به ۱۷ هزار و ۲۰۰ تومان و قیمت یورو به ۱۸ هزار و ۶۰۰ تومان رسید.

روز سه‌شنبه قیمت دلار ۵۰ تومان ارزان شد و به رقم ۱۷ هزار و ۱۵۰ رسید اما قیمت یورو تغییر نکرد و در رقم ۱۸ هزار و ۶۰۰ تومان ثابت ماند.

روز چهارشنبه نرخ ارز روندی صعودی داشت و قیمت دلار با افزایش ۱۵۰ تومانی به ۱۷ هزار و ۳۰۰ تومان و قیمت یورو نیز با افزایش ۲۰۰ تومانی به ۱۸ هزار و ۸۰۰ تومان رسید.

روز پنجشنبه بهای ارز تغییر نداشت و قیمت دلار در رقم ۱۷ هزار و ۳۰۰ تومان و قیمت یورو در رقم ۱۸ هزار و ۸۰۰ تومان ثابت ماند.

امروز (جمعه) نیز قیمت ارز صرافی ملی اعلام شد که تغییری نداشت.

کاهش ۲۶۰هزار تومانی قیمت سکه

محمد کشتی آرای درباره وضعیت بازار طلا و سکه طی هفته گذشته، اظهار کرد: طی هفته‌ای که گذشت قیمت هر انس طلا در محدوده یک‌هزار و ۷۰۵ دلار تا یک‌هزار و ۷۴۰ دلار و حدود ۳۵ دلار در نوسان بود.

نایب رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر افزود: روز چهارشنبه قیمت طلا با توجه به کاهش قیمت جهانی انس به یک‌هزار و ۷۰۵ دلار و همچنین افت قیمت ارز، بسیار کاهش یافت.

وی گفت: اما در روز پنجشنبه با توجه به تغییر نرخ ارز و قیمت انس، مجدد قیمت‌ها افزایش یافت و هر گرم طلای ۱۸ عیار به ۷۰۵ هزار و ۵۰۰ تومان رسید.

کشتی آرای با بیان اینکه طی هفته‌ای که گذشت در مجموع با کاهش قیمت طلا و سکه در بازار مواجه بودیم، خاطرنشان کرد: در هفته‌ای که گذشت سکه به طور متوسط ۲۶۰ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار ۳۰ هزار تومان کاهش قیمت داشته است.

نایب رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر درباره وضعیت خرید و فروش در بازار خاطرنشان کرد: با توجه به روند کاهشی قیمت‌ها در هفته گذشته حجم دادو ستد‌ها و تقاضا کاهش یافت و همین دلیل موجب شد انگیزه خرید و سرمایه گذاری بر روی سکه کاهش پیدا کند.

وی درباره حباب قیمت سکه نیز بیان کرد: در حال حاضر قیمت سکه ۳۵۰ هزار تومان حباب دارد البته این در حالی است که در طول هفته حباب سکه به حدود ۴۷۰ هزار تومان نیز رسیده بود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 572136 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟