خبر خوش برای بازنشستگان تامین اجتماعی / افزایش ۲۱ درصدی حقوق

به گزارش رکنا،پرونده دستمزد سال 99کارگران تقریباً‌نصفه ونیمه رها شده است و این باعث شده است که بحث حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی بلاتکلیف باشد.

*انتظار همسان سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی با لشکری و کشوری را داریم

علی دهقان‌کیا، رئیس کانون کارگران و بازنشستگان تأمین اجتماعی تهران، چند روز گذشته با اشاره به تعیین تکلیف افزایش حقوق بازنشستگان گفت: متاسفانه وزارت کار هنوز در این زمینه پیشنهادی به دولت ارائه نداده تا مجوز این افزایش حقوق صادر شود.

وی افزود: با وجود تاکید قوه قضائیه، سازمان بازرسی کشور، دیوان عدالت اداری و مقام معظم رهبری مبنی بر عدم پایمالی حقوق افراد حقوق‌بگیر، هنوز جلسه‌ای که قرار بود چهارشنبه هفته پیش تشکیل شود، برگزار نشده و مقامات همچنان از تشکیل آن فرار می‌کنند.

دهقان‌کیا تصریح کرد: 20 میلیون کارگر و بازنشسته چشم انتظار تشکیل این جلسه هستند تا تکلیف‌ حقوق‌شان مشخص شود اما هر سری به یک دلیل عقب می‌افتد برای مثال هفته پیش به بهانه برکناری وزیر صمت جلسه تشکیل نشد در حالی که می‌توانست با حضور 2 نفر هم رسمیت پیدا کند همان‌طور که شورای عالی کار قبل از عید با 2 نفر تشکیل جلسه داد.

وی گفت: پیشنهاد و درخواست ما از دولت این است که بین بازنشستگان لشکری و کشوری و تامین اجتماعی تفاوتی قائل نشود یعنی اینطور نباشد که آنها 2 میلیون و هشتصد تومان حقوق بگیرند و بازنشستگان تامین اجتماعی یک میلیون و پانصد هزار تومان دریافت کنند.

*پیشنهاد افزایش حقوق بازنشستگان به دولت ارسال شد

اما روز گذشته محمدحسن زدا،مشاور بیمه شدگان سازمان تأمین اجتماعی با انتشار متنی در اینستاگرام از ارائه پیشنهاد افزایش 21 درصدی حداقل مستمری سال 99 توسط سازمان تامین اجتماعی به هیات وزیران خبر داد.

زدا تاکید کرد که این پیشنهاد باید به تایید هیات وزیران برسد.دو گروه بازنشسته داریم. حقوق گروه حداقل بگیران که امسال نیز یک میلیون و 500 هزار تومان دریافت می‌کردند را شورای عالی کار مشخص می‌کند.

زدا گفت: تجربه نشان داده است که این شورا در روز 28 اسفند ماه هر سال تصمیم می‌گیرند که حقوق بازنشستگان برای سال جدید چه قدر خواهد شد. حقوق بازنشستگان سایر سطوح نیز توسط دولت مشخص می‌شود.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 570402 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟