مهم ترین وظیفه وزیر صمت چیست؟

به گزارش رکنا ، رئیس فراکسیون پاسخگویی مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از وظایف مهم وزارت صمت کنترل بازار و مدیریت عرضه و تقاضا با سیاست گذاری های صحیح است اما هنوز آنطور که باید و شاید در این حوزه عمل نشده است.

انتظار از وزیر صمت آینده

علی بختیار با اشاره به برکناری وزیر صنعت، معدن و تجارت از سوی رئیس جمهور بیان کرد: انتظار می رود وزیر صمت آینده که بر مسند ریاست این وزارت خانه می نشیند بر حوزه سیاست گذاری متمرکز شود. باید سیاست گذاری بر روی جایگزینی فرآورده های معدنی برای افزایش صادرات و جلوگیری از خام فروشی معادن صورت گیرد.

این عضو فراکسیون امید مجلس در ادامه اظهار کرد: یکی از وظایف مهم این وزارت خانه کنترل بازار و مدیریت عرضه و تقاضا است که انتظار می رود وزیر صنعت در این حوزه با جدیت سیاست گذاری کند.

مثال علنی سیاست گذاری نادرست

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس تصریح کرد: مشکل ما این است که تاکنون سیاست گذاری به شکل صحیحی در این حوزه انجام نشده است که نتیجه آن در حوزه خودرو مشهود است. امروز تولید کنندگان برای تامین مواد اولیه با مشکل مواجه هستند. از سوی دیگر فرآیند تامین ارز و ثبت سفارش که حدود یک ماه این روزها طول می کشد مشکلات عدیده ای را ایجاد کرده که علی رغم وعده های داده شده هنوز گامی در این راستا برداشته نشده است.

بختیار در پایان تاکید کرد: وزیر صنعت باید سیاست گذار خوبی در این حوزه باشد و با اعمال سیاست های صحیح مانع از نوسان و افزایش قیمت ها شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 567934 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟