قیمت جهانی طلا چهارشنبه ۱۰ اردیبهشت

به گزارش رکنا، به نقل از رویترز، در شرایطی که همزمان با برنامه ریزی اقتصادهای بزرگ برای کاهش محدودیت های قرنطینه ای ارزش دلار تضعیف شده، قیمت طلا امروز اندکی افزایش داشت. در همین حال سرمایه گذاران منتظر به دست آوردن سرنخ های بیشتر از سیاست پولی آمریکا از بیانیه امروز فدرال رزرو هستند.

بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا امروز با 0.11 درصد رشد به 1709 دلار و 59 سنت رسید. قیمت طلا برای تحویل در ماه ژوئن در بازار آمریکا نیز امروز با 0.12 درصد رشد به 1724 دلار و 30 سنت رسید.

در حالی که کند شدن سرعت شیوع ویروس کرونا و اقدامات دولت ها برای بازگشایی اقتصادهای ملی موجب تقویت امیدواری سرمایه گذاران، در آستانه نشست های چند بانک مرکزی مهم جهان شده است، ارزش دلار امروز کاهش داشت.

بسیاری از کشورها به شکلی محتاطانه در حال کاهش محدودیت های قرنطینه ای هستند، در حالی که در بخش های بیشتری از آمریکا نیز قرار است کسب و کارها فعالیت خود را از سر بگیرند.

فدرال رزرو آمریکا که با کاهش نرخ بهره، از سرگیری سیاست خرید اوراق قرضه و حمایت از بازارهای اعتباری به بحران کرونا واکنش نشان داده، قرار است امروز بیانیه ای در مورد سیاست های آتی خود منتشر کند و احتمالا مشخص خواهد کرد که قصد دارد تا چه زمانی نرخ بهره را در نزدیکی صفر درصد حفظ کند.

در حالی که محدودیت های شدید قرنطینه ای موجب بروز اختلال شدید در فعالیت های اقتصادی شده و بیکاری میلیون ها آمریکایی را به همراه داشته است، شاخص اعتماد مصرف کننده در این کشور در ماه آوریل به نزدیکی پایین ترین رقم 6 سال گذشته رسید.

در سایر بازارها، قیمت فلز پالادیوم امروز با 0.3 درصد رشد به 1921 دلار و 81 سنت رسید و قیمت پلاتین با 0.2 درصد رشد 773 دلار و 67 سنت معامله شد. قیمت نقره نیز امروز 0.3 درصد کاهش داشت و به 15 دلار و 15 سنت رسید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 563445 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟