قیمت نفت امروز دوشنبه / سقوط بی سابقه نرخ نفت در آمریکا

به گزارش رکنا، به نقل از رویترز،کاهش 14 درصدی قیمت نفت خام آمریکا در حالی رخ داد که تقاضا برای این محصول روند کاهشی خود را ادامه داد و این نگرانی وجود دارد که ذخایر نفت این کشور به زودی طی دوره بیماری همه گیر کرونا لبریز خواهند شد.

بنا بر این گزارش، بازار نفت به دلیل انبوه گزارش ها درباره کاهش مصرف سوخت در جهان و پیش بینی های ناامید کننده از سوی سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) و آژانس بین المللی انرژی، تحت فشار قرار گرفته است.

حجم نفت ذخیره شده در مخازن آمریکا، به ویژه در مخزن کوشینگ در ایالت اکلاهما، که نقطه تحویل محموله نفت در قرارداد وست تگزاس اینترمیدیت (WTI) محسوب می شود، به دلیل کاهش تقاضا، در حال افزایش است.

در قرارداد WTI برای ماه آینده میلادی (مه)، قیمت نفت خام به میزان 2.62 دلار یا 14 درصد کاهش داشت و امروز به 15.65 دلار در هر بشکه رسید. قیمت نفت این قرارداد در یک لحظه 21 درصد کاهش یافت و به 14،47 دلار در هر بشکه رسیده بود که کمترین میزان از مارس 1999 است.

این قرارداد در روز سه شنبه منقضی خواهد شد و قرارداد ماه ژوئن CLc2 جایگزین آن خواهد شد. قیمت نفت در قرارداد ماه ژوئن که در حال فعال شدن است، 1.28 دلار یا 5.1٪ ، کاهشت داشت و به 23.75 دلار در هر بشکه رسید.

بر اساس این گزارش، قیمت نفت خام برنت نیز با کاهش 21 سنتی یا 0.8٪ به 27.87 دلار در هر بشکه رسید.

مایکل مک کارتی ، یک استراتژیست برجسته در بازار بورس استرالیا در سیدنی گفت: کاهش قیمت نفت خام نشان دهنده پرشدن مخازن اصلی ایالات متحده در کوشینگ و کاهش شدید تقاضا است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 561107 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟