قیمت جهانی نفت صعودی شد

به گزارش رکنا، رهبران کشورهای عضو گروه ۲۰ متعهد شدند که به منظور مقابله با از بین رفتن فرصت‌های شغلی و کاهش درآمدها در نتیجه شیوع ویروس کرونا بیش از ۵ تریلیون دلار به اقتصاد جهانی تزریق کنند و «هر کاری لازم است برای فائق آمدن به همه گیری ویروس» انجام دهند.

قیمت نفت برنت پس از کاهش شدید در طی ۴ هفته گذشته امروز با ۵۰ سنت معادل حدود ۲ درصد افزایش به ۲۶ دلار و ۸۴ سنت رسید و در مسیر ثبت رشد هفتگی جزئی قرار گرفت. نرخ هر بشکه نفت خام امریکا نیز امروز با ۶۰ سنت معادل ۲.۷ درصد افزایش به ۲۳ دلار و ۲۰ سنت رسید و در مسیر رشد هفتگی حدودا ۳ درصدی قرار گرفت.

امریکا اکنون از نظر تعداد موارد ابتلا به ویروس کرونا از کشورهای چین و ایتالیا پیشی گرفته و اصلی‌ترین کانون شیوع کرونا در جهان به شمار می‌رود. تعداد افراد تحت بستری در امریکا طی روزهای اخیر افزایش یافته و این کشور با کمبود تجهیزات پزشکی، کادر درمانی و تخت‌های بیمارستانی مواجه است.

موسسه کپیتال اکونومیکس در یادداشتی نوشت: «درگیر شدن امریکا با کرونا بیشترین تاثیر را بر میزان تقاضا برای نفت خواهد داشت و آمارهای تولید ناخالص داخلی این کشور نشان می‌دهد که میزان تراکم و شلوغی در شهرهای بزرگ امریکا ۸۲ درصد کاهش یافته است.»برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 554328 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟