بهترین محل سرمایه گذاری از زبان عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام

به گزارش رکنا،"غلامرضا مصباحی مقدم" به نقش بازار سرمایه در تحقق شعار جهش تولید اشاره کرد و افزود: بازار سرمایه به عنوان بازاری تلقی می شود که ضمن پشتیبانی از تولید کشور، نشانگر وضعیت اقتصادی حاکم در کشور است.

وی ادامه داد: به طور معمول زمانی که قرار است وضعیت یک کشور به لحاظ اقتصادی مورد ارزیابی قرار گیرد نخستین نکته مورد توجه، شاخص‌های اقتصادی آن کشور است که آیا شاخص‌ها رو به رشد بوده یا دچار افت و خیز و نزول شده‌اند.

مصباحی مقدم به روند مثبت شاخص‌های بورس در بازار سال گذشته اشاره کرد و گفت: اگر بازار سرمایه در برخی روزها با ریزش همراه شد در روزهای بعد روند نزولی را جبران می‌کرد و شاهد شتاب بیشتری در رشد شاخص‌ها بودیم.

وی با تاکید بر اینکه بازار سرمایه از ظرفیت بالایی در گسترش و حمایت از تولید کشور برخوردار است، گفت: در طول ۱۳ سال گذشته شاهد ورود ابزارهای مالی اسلامی متنوعی به بورس بودیم که این اقدام علاوه بر وسعت و عمق بخشیدن به بورس زمینه ایجاد مشروعیت در این بازار را فراهم کرده است.

مصباحی مقدم بیان کرد: ابزارهای مالی حاضر در بورس در ابتدا به طور دقیق از طریق کمیته فقهی مورد بررسی قرار گرفته اند و بعد از تایید در بورس به کار گرفته شدند.

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاران بهتر است تا در وضعیت کنونی به سمت سرمایه‌گذاری در بورس بروند، گفت: توصیه ما به سازمان بورس و شرکت‌های بورسی، استفاده از فرصت موجود و انجام اقدامات لازم برای ورود سرمایه‌های مردم به این بازار است.

به اعتقاد وی، بازار سرمایه نباید تحت تاثیر بازی‌های بورسی قرار گیرد و افت و خیز شاخص‌ها مغایر با واقعیت‌های اقتصادی باشد.

چالش های موجود در تحقق شعار «جهش تولید»

مصباحی مقدم به مشکلات پیش‌رو در تحقق شعار جهش تولید تاکید کرد و اظهار داشت: اکنون نگران برخی از کم کاری‌هایی هستیم که ممکن است در بدنه مدیریت کشور در جهت حمایت از جهش تولید رخ دهد.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های تولیدی باید مورد حمایت مسئولان حاضر در کشور قرار گیرند، خاطر نشان کرد: به هیچ عنوان نباید ضعف مدیریت گریبان‌گیر فعالیت‌های حاکم در کشور و مانع تحقق شعار جهش تولید تا پایان سال ٩٩ شود.

وی اظهار داشت: اکنون موانعی پیش‌روی برخی از تولیدکنندگان وجود دارد که کالاهای مورد نیاز مردم کشور را تولید می‌کنند و حل مشکلات معیشتی مردم وابسته به آنها است.

مصباحی مقدم با بیان اینکه قاچاق کالا از دیگر مشکلاتی است که می‌تواند مانع تحقق شعار سال ۹۹ شود، گفت: کالاهایی که در داخل تولید می‌شوند باید برای تولیدکننده صرفه اقتصادی داشته باشد اما گاهی اوقات ممکن است به دلیل قاچاق کالا شاهد واردات کالاهایی باشیم که مشابه آن در کشور تولید می‌شوند.

وی به دیگر عاملی که می‌تواند مانع تحقق شعار سال شود اشاره کرد و گفت: تولیدکنندگان ممکن است در کشور با چالش‌هایی مواجه شوند که گاهی اوقات بانک‌ها و دیگر ارگان برای آنها پدید می‌آورند.

مصباحی مقدم، اظهار داشت: یکی از مسایلی مهم و مورد توجه در کشور مالیات بر ارزش افزوده است که باید از مشتری نهایی گرفته شود، این موضوع نیازمند اصلاح در قوانین مجلس است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 554141 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟