کرونا آماری عجیب از کنسلی بلیت‌های قطار را رقم زد

به گزارش رکنا، محمد رجبی با بیان اینکه مسافرانی که بعد از تاریخ ۳ اسفند اقدام به خرید بلیت قطار کنند در صورت کنسلی جریمه از آن‌ها دریافت نخواهد شد، گفت: مسافرانی که پیش از تاریخ سوم اسفندماه نیز بلیت قطار خریداری کرده باشند، در صورت کنسلی یا استرداد، بدون کسر جریمه، مبلغ بلیت آن‌ها بازگردانده خواهد شد اما بازگرداندن مبلغ کسر شده به بعد از ۱۶ فروردین سال آینده موکول شده است.

وی با بیان اینکه با شیوع ویروس کرونا میزان انصرافی‌های بلیت قطار به شکل چشم‌گیری افزایش یافته است، ادامه داد: بیش از ۲۵ هزار بلیت همزمان با شیوع ویروس کرونا کنسل شده و روزانه ۷ تا ۸ هزار بلیت قطار کنسل و استرداد می‌شود.

مدیرعامل شرکت حمل و نقل ریلی رجا تاکید کرد: تمامی شرکت‌های حمل و نقل ریلی از جمله شرکت حمل و نقل رجا آماده همکاری با وزارت بهداشت است و با وجود آن که خسارت‌های میلیاردی به این شرکت‌ها وارد شده اما در صورت رفع شیوع ویروس کرونا این شرکت‌ها اقدامات لازم را برای جا به جایی مسافران نوروزی انجام خواهند داد.

عضو هیئت مدیره انجمن شرکت‌های حمل و نقل ریلی بیان کرد: با توجه به افزایش کنسلی بلیت قطارها تعداد واگن‌های قطار هم کاهش یافته است اما برای جا به جایی مسافران با ادغام قطارها مسافرانی که سفرهای ضروری دارند را جا به جا خواهیم کرد.

رجبی تصریح کرد: برای جابه‌جایی مسافران در ایام نوروز هیچ مشکل و یا کمبودی وجود ندارد و امیدواریم با رفع شیوع ویروس کرونا بتوانیم به حالت عادی بازگردیم.

وی با تاکید بر اینکه برای جبران خسارت‌ها به هیچ عنوان قیمت‌های بلیت قطار گران نخواهد شد، توضیح داد: روزانه تمامی واگن‌های قطار به صورت کامل با محلول‌های ضدعفونی کننده گندزدایی و ضد عفونی می‌شوند.

مدیرعامل رجا اظهار کرد: خوشبختانه امسال برای ایام نوروز تمامی کلاس قطارها ارتقا یافته و از لحاظ رعایت نظافت و بهداشت بر اساس پروتکل‌های وزارت بهداشت قوانین بهداشتی رعایت می‌شود.

عضو هیئت مدیره انجمن شرکت‌های حمل و نقل ریلی تاکید کرد: شرکت‌های حمل و نقل ریلی اقدامات قابل توجهی برای نوسازی خیابان‌های خود در دستور کار قرار داده بودند و حدود ۵۰۰ دستگاه با به صورت کامل نوسازی شده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 548633 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟