تاجر4 ساله ایرانی لو رفت / او ۲۰۰۰ میلیارد تراکنش مالی دارد ! + فیلم
حجم ویدیو: 6.06M | مدت زمان ویدیو: 00:00:49

به گزار ش رکنا به نقل از تابناک، «عبدالناصر همتی» در مراسمی با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از ۷۵ درصد ریسک بانک‌ها ناشی از ریسک اعتباری است، تاکید کرد: شناسایی عوامل موثر بر ریسک اعتباری بانک‌ها مهم است و روسای شعب نقش مهمی در کنترل و کاهش آن دارند.

همتی معتقد است روسای شعب با نقش‌آفرینی مناسب می‌توانند ریسک اعتباری را کاهش داده و موجب ثبات و سلامت بانک شوند. رییس کل بانک مرکزی افزود: روسای شعب باید مشتریان را در سه حوزه مهم اطلاعات هویتی، اطلاعات اقتصادی و اطلاعات ذی‌نفع شناسایی کامل کنند؛ همچنین شعب بانک‌ها باید بدانند نقل و انتقال پول برای چه هدفی است.

وی ادامه داد: مگر می‌شود یک کودک دو ساله یا چهارساله در سال بیش از ۲۰۰۰ میلیارد ریال تراکنش داشته باشد و رئیس شعبه از آن بی‌خبر باشد. مگر می‌شود ماهانه هزاران میلیارد ریال بدون ذکر دلیل و بابت در درون سیستم بانکی جابجا بشود و رئیس شعبه از هویت مشتری و ذی نفع اطلاع نداشته باشد. رئیس کل بانک مرکزی از روسای شعب بانک‌ها خواست در اعتبارسنجی و توانایی بازپرداخت مشتریان بانکی دقت کنند و همچنین بر ضرورت نظارت بعد از اعطای تسهیلات جهت اطمینان از مصرف آن در محل و موضوع تعیین شده تاکید کرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 541799 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟