پیش‌بینی بازار طلا به روایت نایب رئیس اتحادیه طلا

به گزارش رکنا، محمد کشتی آرای اظهار کرد: بعد از دو هفته کم نوسان بودن نرخ انس جهانی که در محدوده ١۴٩٠ دلار بود، از روز گذشته با افزایش نرخ جهانی طلا مواجه شدیم که علت آن کاهش ارزش دلار بود. کاهش ارزش دلار باعث شد طلای جهانی تا ١۵١۵ دلار افزایش نرخ پیدا کند.

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران ادامه داد: در هفته گذشته تا روز چهارشنبه سیر نرخ طلا و سکه در داخل کشور یک ثبات نسبی بود به طوری که حداقل نوسان را روی نرخ سکه و طلا ایجاده کرده بود. درحالی که ابتدای هفته نرخ سکه سه میلیون و ٩٢٠ هزار بود، نهایت تا سه میلیون و ٩۴٠ هزار تومان افزایش نرخ داشت اما مجدد در روزهای پایانی هفته ( چهارشنبه) کاهشی شده و در سه میلیون و ٩٢٠ هزار تومان ثابت شد.

وی افزود: اما از روز گذشته که نرخ جهانی طلا با افزایش مواجه شد، نرخ طلا و سکه در داخل نیز با افزایش روبه‌رو شد و سکه به سه میلیون و ٩۶٠ هزار تومان رسید که این افزایش تنها ناشی از افزایش نرخ انس جهانی بوده است. البته در مجموع بعد از پایان ماه صفر و باتوجه به اتمام تعطیلات از روز چهارشنبه به نظر می‌آمد که تقاضا بیشتر شود.

کشتی آرای اظهار کرد: به نظر می‌آید هفته آینده این افزایش تقاضا باتوجه به شرایط اقتصادی و باتوجه به مراسمات پیوندهایی که در ماه ربیع الاول صورت می‌گیرد، ادامه داشته باشد.

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در پایان تاکید کرد: البته این افزایش تقاضای سکه و طلا موجب افزایش قیمت‌ها نمی‌شود چراکه سیاست بانک مرکزی در کنترل نرخ ارز بسیار موفق بوده و اگر همین سیاست ادامه داشته باشد، با ثبات نرخ ارز و کمی افزایش نرخ جهانی طلا، افزایش یا کاهش در بازار طلا و جواهر طبیعی خواهد بود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 515066 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟