سقوط آزاد قیمت سکه + جزئیات

به گزارش رکنا، دبیر اتحادیه طلا و جواهر گفت: هر سکه تمام بهار آزادی در یک هفته گذشته با کاهش قیمت ۸۰ هزار تومانی ۳ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان در پایان هفته معامله شد .

نادر بذر افشان افزود: هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با افت ۱۱ هزار تومانی در پایان هفته ۳۹۴ هزار تومان، نیم سکه ۲ میلیون تومان و هر ربع سکه بهار آزادی ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان در پایان هفته معامله شد.

وی ادامه داد: کنترل و نظارت بازار ارز و رکود و کاهش تقاضا در بازار طلا مهمترین دلایل کاهش قیمت‌ها در این بازار ذکر می‌شود.

تعطیلی ۲۲۰ واحد تولیدی طلا امسال

بذر افشان گفت: به دلیل کاهش تقاضا در بازار امسال حدود ۲۲۰ واحد تولیدی و توزیعی طلا تعطیل شده است.

وی ادامه داد: علاوه بر کاهش تقاضا، افزایش قیمت طلا نیز سبب تعطیلی این واحد‌های تولیدی شده است.

اجرت ساخت طلا بین ۱۰ تا ۶۰ هزار تومان محاسبه می‌شود

دبیر اتحادیه طلا و جواهر درباره میزان دریافت اجرت ساخت طلا ازجانب فروشندگان گفت:: اجرت ساخت طلا بستگی به نوع طلا دارد و ما با حداقل و حداکثر اجرت ساخت روبرو هستیم.

وی ادامه داد: بعضی از طلا‌ها که کار بیشتری روی آن‌ها انجام شده اجرت ساخت بیشتری نیز دارد و برعکس.

بذرافشان گفت: اما همه فروشندگان باید بین ۱۰ تا ۶۰ هزار تومان اجرت ساخت از خریداران دریافت کنند.

کاهش طلای خارجی در بازار داخلی

بذرافشان درباره وجود طلای خارجی در بازار‌های داخلی گفت:با توجه به افزایش کیفیت طلای داخلی، میزان طلای خارجی در بازار بسیار کم شده و به حداقل رسیده است.

دبیر اتحادیه طلا و جواهر درباره مواردی که باید در یک فاکتور طلا ذکر شود گفت: وزن طلا، میزان اجرت طلا، سود مغازه دار و مالیات بر ارزش افزوده و همچنین نوع مصنوعی که خریداری می‌شود باید در فاکتور طلا ذکر شود.

وی ادامه داد: در صورت بروز مشکل و نبودن هر یک از موارد بالا در فاکتور طلا اتحادیه طلا برخورد لازم را خواهد داشت.

بذرافشان درباره ادامه روند قیمت‌ها در هفته آینده گفت:: با توجه به ایام سوگواری در هفته آینده احتمال ادامه ریزش قیمت‌ها وجود دارد.

وی ادامه داد: مدیریت و کنترل ارز در بازار‌های داخلی و همچنین کاهش قیمت جهانی طلا نیز از عوامل دیگر کاهش قیمت‌ها خواهد بود.

دبیر اتحادیه طلا و جواهر یک توصیه مهم به خریداران داشت: حتما از واحد‌هایی خرید کنید که جواز سکه فروشی را داشته باشند و همچنین از اتحادیه مجوز دریافت کرده باشند و همچنین روی سکه هولوگرام ثبت شده باشد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 512835 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟