واردات توتون، سیگار و لوازم آرایشی با ارز 4200 تومانی

به گزارش رکنا ، نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از واردات توتون و مواد اولیه تولید سیگار تا واردات لوازم آرایشی با ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی خبر داد و گفت: به علت نبود یک سیستم نظارتی جامع، به جای واردات دارو کالاهای غیراساسی وارد کشور شد.

محمد حسین قربانی با بیان اینکه مؤلفه های بسیار زیادی در شکل گیری فساد و رانت موجود در بحث واردات دارو با ارز 4 هزار و 200 نقش دارد اظهار داشت: به علت نبود یک سیستم نظارتی جامع و کامل به جای واردات دارو کالاهای غیراساسی و غیرضروری وارد کشور شده است.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس عنوان کرد: موازی کاری دستگاه ها، نبود یک سیستم جامع نظارتی در کشور، بروکراسی های اداری خسته کننده، عدم همخوانی هزینه تولید با قیمت تمام شده از جمله عوامل مهمی است که به ایجاد و تشدید فساد و رانت در حوزه تأمین دارو و مواد اولیه آن در کشور دامن زده است.

قربانی با بیان اینکه ارز 4 هزار و 200 تومانی به واردات بسیاری از کالاهایی که هیچ گونه ضرورتی نداشته اختصاص یافته است تصریح کرد: برخی افراد این ارز را گرفته و به جهت عدم اعمال یک نظارت درست محصولات دیگری را وارد کشور کرده اند که در خوشبینانه ترین حالت آن می توان به واردات گسترده لوازم آرایشی اشاره کرد.

ردپای دو تابعیتی ها در دریافت ارز 4200 تومانی برای واردات دارو

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس ارز 4 هزار و 200 تومانی را متعلق به تمام آحاد جامعه به ویژه قشر نیازمندان و محرومان دانست و گفت: تمام نیت و خواست دولت و مجلس از اعطای سوبسید به بحث واردات دارو حمایت از دهک های آسیب پذیر جامعه بود اما این هدف مهم به علت نظارت های بسیار ضعیف تحقق پیدا نکرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 510655 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟