به گزارش رکنا، قاضی مهدی حقدادی اظهار کرد: با همت کمیته صیانت از حریم کلانشهر مشهد و گشت‌های ویژه اراضی شورای حفظ حقوق بیت‌المال در ادامه جلوگیری از تغییر کاربری و تفکیک غیرمجاز اراضی کشاورزی و در راستای حفظ و صیانت از اراضی حریم شهر مشهد انجام شد.

وی افزود: در همین راستا برخورد قاطع با متخلفین در این خصوص صبح روز جاری تعداد ۹۳ مورد باغ‌ویلا و اراضی محصورشده غیرمجاز در محدوده توس ۹۷ و شاهنامه ۳۵ قلع‌وقمع و در این رابطه مساحت حدود ۳۹۰ هزار متر مربع اراضی کشاورزی به حالت سابق خود اعاده شد.

حقدادی بیان کرد: برخی از این اراضی متعلق به موقوفات بوده که توسط زمین‌خواران تصرف و با تغییر کاربری آن به حالت باغ‌ویلا ایجاد گردیده بود که با حضور به موقع گشت‌های ویژه اراضی شورای حفظ حقوق بیت‌المال ایادی غاصبان از اراضی اوقاف رفع و اراضی به شکل سابق خود تحویل اوقاف شد.

حقدادی گفت: الحمدالله همان‌طور که از مهرماه سال گذشته با برنامه‌ریزی دقیق قول جلوگیری از زمین‌خواری، تصرفات و تغییر کاربری‌های غیرمجاز را داده بودیم تا به امروز با فعالیت گشت‌های ویژه اراضی شورای حفظ حقوق بیت‌المال با حضور پررنگ دستگاه‌های متولی امور اراضی اقدامات قاطعانه و بازدارنده در خور مشهدالرضا (ع) صورت گرفته است که مجدداً به افراد منفعت‌طلب این هشدار را می‌دهیم که به هیچ وجه اجازه ادامه زمین‌خواری و تصرف و اقدامات مشابه را به آن‌ها نخواهیم داد و دیر یا زود با اقدام قاطع شورای حفظ حقوق بیت‌المال روبه‌رو خواهند شد.

وی ادامه داد: بهتر است قبل از اینکه با تصورات اشتباه برنامه‌ریزی جهت تصرف و تغییر کاربری غیرمجاز اراضی ملی، دولتی و کشاورزی به ذهنشان متبادر شود، هزینه سنگین تخریب و قلع‌وقمع مستحدثات غیرمجازی که در این‌گونه اراضی ایجاد می‌شود را محاسبه کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 489884 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟