رایزنی با دولت برای ترخیص ۱۵ درصد از واگن‌های خریداری شده مترو از گمرک

به گزارش رکنا ، مدیر عامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) اظهار کرد: امیدواریم به زودی ۱۵ درصد از ۷۰ دستگاه واگن، قطعات و تجهیزات باقی مانده نیز از گمرک شهید رجایی بندر عباس ترخیص شود.

 علی امام با اشاره به ضرورت توجه ویژه به حمل و نقل ریلی شهری به خصوص در کلانشهر تهران، گفت: رایزنی‌ها با وزارت امور اقتصاد و دارایی و دولت برای ترخیص ۱۵ درصد از تجهیزات باقی مانده در گمرک ادامه دارد.

وی با تاکید بر اینکه با همکاری و درایت مسئولان مطمئناً مشکلات موجود در خصوص تأمین منابع مالی و بودجه قابل حل است، افزود: البته در سال ۹۷ این مشکل برای ترخیص ۸۵ درصد از قطعات با صدور دستور حل شد و امیدواریم گمرک مانند گذشته برای ترخیص ۱۵ درصد باقی مانده نیز تعامل و همکاری لازم را داشته باشد تا با تعهدات صورت گرفته؛ پرداخت بدهی‌ها انجام شود.

مدیر عامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) با اشاره به اینکه باید تا سال ۱۴۲۰ تعداد سفرهای مترو روزانه به حدود ۱۰ میلیون سفر برسد، گفت: با توجه به پایتخت بودن تهران؛ ضرورت دارد تا تجهیز وسایل حمل و نقل عمومی ریلی شهری (مترو) با سرعت بیشتری صورت گیرد تا خدمات رسانی به شهروندان با کیفیت بهتری انجام شود.

بر اساس گزارش روابط عمومی و بین الملل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو)، ۸۵ درصد از ۷۰ دستگاه واگن خریداری شده برای مترو؛ سال گذشته ترخیص شدند و مابقی آن شامل ۱۵ درصد از تجهیزات و قطعات نیز به زودی از گمرک شهید رجایی ترخیص می‌شوند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 487501 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟