دست‌های خارجی قطعا در نابسامانی بازار ارز و سکه دخیل است/دستگاه قضا با اخلالگران نظام ارزی کشور به طور جدی برخورد می‌کند

یکی از حوزه‌هایی که اقشار مختلف جامعه خبر‌های آن را پیگیری می‌کنند بخش حقوقی و قضایی است، در این گزارش خلاصه تمامی اخبار مربوط به حوادث، برگزاری دادگاه‌ها و پرونده‌های قضایی را در تیرماه سال ۹۷ می‌خوانید.

سالانه 16 میلیون پرونده به دستگاه قضایی کشور وارد می‌شود

وزیر دادگستری گفت: سالیانه ۱۶ میلیون پرونده وارد دستگاه قضایی می‌شود که این عدد تعداد پرونده‌های یکتا نیست.

دستگاه قضا با اخلالگران نظام ارزی کشور به طور جدی برخورد می‌کند/ دلار‌های آمریکایی برای ضربه زدن به قوه قضاییه خرج می‌شود

آیت الله صادق آملی لاریجانی رئیس سابق قوه قضاییه در همایش سراسری قوه قضاییه گفت: ما می‌دانیم که در کشور مشکلات اقتصادی وجود دارد، اما این هم مسلم است که عده‌ای با پول زیاد قصد ایجاد تشنج در بازار را دارند. با پول زیاد سکه و ازر می‌خرند. امروز نیروهای امنیتی کشور وظیفه شناسایی اخلالگران نظام اقتصادی را دارند و من به اخلالگران می‌گویم کار شما خیانت به کشور است و قوه قضاییه با اخلالگران برخورد می‌کند و هشدار می‌دهم که با اخلالگران برخورد جدی می‌کنیم و اگر مصداق ضربه زدن به نظام کشور باشد، حکم اعدام و یا 20 سال زندانی دارد و تمام کسانی که در این مسیر اموال و درآمدی را کسب کرده باشند، از آن‌ها گرفته می‌شود و آن‌ها فردا نگویند که ما از قانون اطلاع نداشتیم. با دولتی‌ها و غیردولتی‌ها که در برابر اخلال در نظام سکوت کردند، هم برخورد می‌شود.

وی افزود: امروز افرادی که به نظام ارزی کشور ضربه می‌زنند، پول مردم را تصرف کرده‌اند. دولت ارز زیادی برای تهیه نیاز‌های ضروری کشور اختصاص داده است، البته بی تدبیری‌ها هم انجام شد و نباید می‌گفتند هر کسی می‌تواند، سکه بخرد. اما نکته مهم این است که قوه قضاییه با اخلالگران برخورد می‌کند و اگر حکم اعدام باشد، آن را اجرا می‌کند.

دست‌های خارجی قطعا در نابسامانی بازار ارز و سکه دخیل است/ خرید ۳۸ هزار و ۲۵۰ سکه توسط یک جوان ۳۱ ساله

ناصر سراج رئیس سازمان بازرسی کل کشور درباره نابسامانی‌های بازار ارز و سکه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: متأسفانه مواردی را در بحث خرید سکه شاهد بوده‌ایم که اقتصاد کشور را در معرض خطر قرار می‌دهد.

وی افزود: در رابطه با سکه نفر اول ۳۸ هزار و ۲۵۰ عدد سکه خریداری کرده و برای این خرید، رقمی معادل ۵۳ میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان پول پرداخت کرده است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه این فرد تنها ۳۱ سال سن دارد، گفت: ما در رابطه با فروش و عرضه باید تدبیری اتخاذ کنیم و سختی‌هایی را در نظر بگیریم که هر کسی پول دارد نتواند وارد بازار شود و هر کاری خواست در ارتباط با اقتصاد کشور انجام دهد.

ورود سازمان بازرسی کل کشور به موضوع احتکار خودرو/ کاهش قیمت برخی خودروها

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: احتکار خودروها چه خودروهای داخلی و چه خودروهای خارجی در دست بررسی است.

دادگاه ناظم مدرسه معین شنبه برگزار می‌شود/ پرونده هنگامه شهیدی در تهران بررسی می‌شود نه کیش

غلامحسین اسماعیلی رئیس دادگستری استان تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در رابطه با آخرین وضعیت پرونده هنگامه شهیدی اظهار کرد: پرنده هنگامه شهیدی مربوط به استان تهران است و دستگیری وی که در جزیره کیش انجام شد، در اجرای دستور نیابت دادسرای استان تهران بود.

وحید مرادی شرور معروف پایتخت در زندان به قتل رسید

شرور معروف پایتخت در زندان رجایی شهر کرج به قتل رسید.

ثبت سفارش ۵ هزار خودرو به صورت سازمان یافته انجام شده است

محمد اسفنانی مدیر کل سازمان تعزیرات استان تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در رابطه با پرونده ثبت سفارش 5 هزار خودرو از طریق سایت وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز می‌گوید در مواردی که قاچاق به صورت سازمان یافته انجام می‌شود و یا ارزش کالا بالا باشد و یا مجازات تخلف موجب حبس فرد شود، رسیدگی به اینگونه پرونده‌ها در صلاحیت دادسرا است.

مدعیان شکست فیلترینگ تلگرام اشتباه محض می‌کنند/ ۲۹ میلیون کاربر در ۷ پیام‌رسان داخلی عضو هستند

معاون سابق دادستان کل کشور از فعالیت ۲۹ میلیون نفر در پیام رسان‌های داخلی بعد از فیلتر تلگرام خبر داد.

اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

باشگاه خبرنگاران

کدخبر: 465901 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟