نوسان ۳ تا ۵ درصدی قیمت مرغ در ایام پایانی سال/قیمت هر کیلو مرغ ۱۵ هزار و ۵۰۰ تومان

به گزارش رکنا، محمد یوسفی رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی درباره آخرین تحولات بازار مرغ اظهار کرد: امروز نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۹ هزار و ۷۰۰ تا ۱۰ هزار و ۳۰۰، مرغ آماده به طبخ میدان بهمن ۱۳ هزار و ۷۰۰ و خرده فروشی‌ها ۱۴ هزار و ۵۰۰ تا ۱۵ هزار و ۵۰۰ تومان است.

وی با اشاره به اینکه قیمت‌های کنونی در بازار استمرار خواهد یافت، افزود: با توجه به روند مناسب توزیع مرغ گرم با نرخ مصوب ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان در میادین میوه و تره بار، پیش بینی می‌شود که قیمت مرغ در ایام پایانی سال به سبب ازدیاد تقاضا در خرده فروشی‌ها حداکثر ۳ تا ۵ درصد افزایش یابد.

به گفته یوسفی، اگر پشتیبانی امور دام اقدام به توزیع مرغ منجمد و گرم با نرخ مصوب در بازار نمی‌کرد، بی شک قیمت مرغ از نرخ‌های کنونی بالاتر می‌رفت.

رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی با اشاره به اینکه تا ایام پایانی سال امیدی به کاهش قیمت مرغ نیست، بیان کرد: کاهش قیمت تحت تاثیر عوامل مختلفی نظیر تولید، عرضه و تقاضاست به طوریکه با افزایش تولید، قیمت مرغ با روند کاهشی در بازار روبرو خواهد شد. همانگونه که علی رغم افزایش قیمت نهاده‌های دامی، نرخ تخم مرغ به سبب افزایش بی رویه تولید و واردات با روند کاهشی در بازار روبرو شده است به طوریکه مرغداران تخم گذار در فروش هر کیلو تخم مرغ یک هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار تومان زیان می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه نیازی به واردات مرغ نداریم، افزود: با توجه به ظرفیت مناسب تولید داخل، واردات مرغ می‌تواند ضربه مهلکی به مرغداران گوشتی وارد کند.

این مقام مسئول، قیمت واقعی هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری را ۹ هزار و ۵۰۰ و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی‌ها را ۱۳ هزار و ۵۰۰ تا ۱۴ هزار تومان اعلام کرد.

یوسفی با اشاره به اینکه بازار نهاده‌های دامی تعریفی ندارد، اظهار کرد: هم اکنون هر کیلو ذرت با نرخ یک هزار و ۳۵۰ و کنجاله سویا با قیمت ۲ هزار و ۴۰۰ تومان تحویل بنادر می‌شود این در حالیست که متاسفانه در بازار هر کیلو ذرت با نرخ یک هزار و ۷۰۰ تا یک هزار و ۸۰۰ و کنجاله سویا ۳ هزار و ۳۰۰ تا ۳ هزار و ۵۰۰ تومان در اختیار مرغداران قرار می‌گیرد که این امر بر افزایش هزینه‌های تولید دامن می‌زند.

رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی در پایان درباره آینده بازار مرغ در روز‌های آتی تصریح کرد: اگرچه در ایام پایانی سال پیش بینی می‌شود که قیمت مرغ به ۱۶ هزار تومان برسد، اما بعد از تعطیلات نوروز قیمت مرغ به حدی در بازار کاهش می‌یابد که مرغداران تمایلی به جوجه ریزی نخواهند داشت و در نهایت این امر قیمت جوجه و سایر نهاده‌های تولید را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 460787 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟