آخرین تحولات بازار مرغ/نوسان خاصی در بازار مرغ شب عید نخواهیم داشت

به گزارش رکنا، محمد یوسفی رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی درباره آخرین تحولات بازار مرغ اظهار کرد: امروز نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۹ هزار و ۵۰۰ تا ۱۰ هزار، مرغ آماده به طبخ میدان بهمن ۱۲ هزار و ۵۰۰ و خرده فروشی‌های سطح شهر از ۱۲ تا ۱۴ هزار تومان متغیر است.

وی افزود: با توجه به روند کنونی عرضه و تقاضا پیش بینی می‌شود که نوسان خاصی در بازار اتفاق نیفتد و تنها ممکن است در اواخر هفته به سبب ازدیاد تقاضا، با افزایش ۵ درصدی در بازار روبرو شویم.

یوسفی نرخ واقعی هر کیلو مرغ زنده را ۹ هزار و ۵۰۰ و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی‌ها را ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد و افزود: این درحالی است که ستاد تنظیم بازار نرخ مصوب هر کیلو مرغ گرم در خرده فروشی‌ها را ۹ هزار و ۵۰۰ تا ۱۰ هزار تومان اعلام کرده است به سبب افزایش چشمگیر نهاده‌های دامی، مرغداران این نرخ را قبول ندارند.

رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی با انتقاد از این مسئله که بازار نهاده‌های دامی در روز‌های اخیر مدام در حال نوسان است، اظهار کرد: هم اکنون هر کیلو ذرت با نرخ یک هزار و ۶۰۰ و کنجاله سویا ۳ هزار و ۶۰۰ تومان عرضه می‌شود که این امر قیمت تمام شده تولید را به شدت تحت تاثیر خود قرار می دهد.

وی در پایان با اشاره به اینکه نوسان خاصی در بازار مرغ شب عید نخواهیم داشت، تصریح کرد: با توجه به افزایش جوجه ریزی واحد‌های مرغداری پیش بینی می‌شود که افزایش غیر معقولی در بازار شب عید نخواهیم داشت.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 456690 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟