آخرین تحولات بازار مرغ/ دوگانگی نرخ مرغ عامل اصلی نوسان قیمت

به گزارش رکنا، عظیم حجت عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی از افزایش ۵۰۰ تومانی نرخ مرغ در بازار خبر داد و گفت: امروز نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۱۰ هزار، مرغ آماده به طبخ در کشتارگاه ۱۲ هزار و ۸۵۰ تا ۱۳ هزار و خرده فروشی از ۱۳ هزار و ۵۰۰ تا ۱۵ هزار تومان متغیر است.

وی دوگانگی نرخ مرغ در بازار را دلیل اصلی افزایش ۵۰۰ تومانی قیمت اعلام کرد و افزود: در مواقعی که کالا به دو نرخ دولتی و آزاد در بازار عرضه می‌شود، از این رو بخش عمده‌ای از مردم دچار دوگانگی در خرید می‌شوند که این امر بر نوسان قیمت کالا بی تاثیر نیست.

حجت ادامه داد: بسیاری از خریداران با مطرح شدن نرخ دولتی مرغ به خرید تحریک می‌شوند که درنهایت افزایش تقاضا نسبت به عرضه منجر به نوسان قیمت مرغ در بازار می‌شود که با ادامه روند تحریک بازار پیش بینی می‌شود که نوسان قیمت تا پایان ماه استمرار یابد.

این مقام مسئول عرضه مرغ به نرخ مد نظر وزارت جهاد کشاورزی را تنها راه حل کنترل بازار دانست و گفت: اگر قیمت مد نظر وزارت جهاد کشاورزی را ستاد تنظیم بازار بپذیرد و همواره اقدام به عرضه مرغ با این نرخ در بازار کنیم، بی شک تنش حاکم بر بازار مرغ ظرف مدت ۲۴ تا ۴۸ ساعت از بین می‌شود و آرامش بر بازار برقرار می‌شود.

وی از افزایش جوجه ریزی در واحد‌های تولیدی خبر داد و افزود: با توجه به افزایش تولید مرغ ناشی از جوجه ریزی مناسب واحد‌های مرغداری پیش بینی می‌شود که قیمت در ایام پایانی سال نوسان چندانی نداشته باشد.

عضو هیات مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی با اشاره به اینکه مشکل حمل و نقل نهاده‌های دامی همچنان پابرجاست، اظهار کرد: در شرایط کنونی نهاده‌های خریداری شده با سرعت قابل قبولی در اختیار تولیدکنندگان قرار نمی‌گیرد که این امر موجب شده تا مرغداران برای تامین نیاز واحد‌های خود با مشکلات متعددی روبرو شوند.

وی در پایان نرخ مصوب هر کیلو ذرت را یک هزار و ۲۰۰ تا یک هزار و ۳۵۰ و کنجاله سویا ۲ هزار و ۳۰۰ تا ۲ هزار و ۴۵۰ تومان اعلام کرد و گفت: هم اکنون هر کیلو ذرت با نرخ یک هزار و ۵۰۰ تا یک هزار و ۷۰۰ و کنجاله سویا ۳ هزار و ۴۰۰ تا ۳ هزار و ۸۰۰ تومان در بازار آزاد عرضه می‌شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 456181 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟