نام برخی مدیران شهری در لیست بدهکاران شهرداری کرج

به گزارش رکنا، صدوبیست و یکمین جلسه علنی شورای شهر به‌صورت فوق‌العاده پیش از ظهر چهارشنبه برگزار شد. عباس زارع رئیس شورای شهر کرج ضمن گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر، اظهار کرد: جشن چهل‌سالگی انقلاب اسلامی از سوی مدیریت شهری کرج به‌صورت ویژه برگزار خواهد شد.

وی همچنین تأکید کرد: اعضای شورای شهر در ایام‌الله دهه فجر در مساجد و محافل حضور پیدا می‌کنند و در کنار مردم جشن چهل‌سالگی انقلاب را هرچه باشکوه‌تر برگزار می‌کنند.

رئیس شورای شهر کرج در بخش دیگری به وضعیت کارکنان خرید خدمت اشاره کرد و گفت: در خصوص قراردادهای شهرداری با تنوع زیادی مواجه هستیم.

زارع با اشاره به اهمیت عدالت در پرداخت‌ها، گفت: در بسیاری مواقع می‌بینیم که بسیاری از مزایا و پرداخت‌ها به مستخدمین دارای قرارداد کارگری موقت و دائم یا نیروهای رسمی مشمول کارکنان خرید خدمت انجام نمی‌شوند، این تبعیض باید مرتفع شود.

وی با تأکید بر اینکه کارکنان خرید خدمت شهرداری کرج دارای سابقه بالاتر از ۱۰ سال هستند، گفت: این در حالی است که حقوق و مزایای دریافتی آن‌ها نسبت به سایر نیروها و کارکنان شهرداری پایین‌تر است.

مدیریت شهری در گرداب بدهی گرفتارشده که بخشی از آن‌ها محصول سوء تدبیرها درگذشته است

رئیس شورای شهر کرج در بخش دیگری ضمن ابراز تأسف از اینکه بسیاری از آن‌ها حتی ثبات شغلی ندارند از شهردار خواست وضعیت این کارگران را از سوی نهادهای متولی مانند سازمان شهرداری‌ها پیگیری کند و نسبت به ترمیم شغلی و حقوقی این افراد اقدام کند.

اما در ادامه جلسه نائب رئیس شورای شهر کرج با تأکید بر اینکه شهرداری باید بدهکاران دانه‌درشت را شناسایی و اعمال قانون کند، گفت: متأسفانه در این خصوص با برخی سنگ‌اندازی‌ها مواجه هستیم.

منصور وحیدی بابیان اینکه بدهی‌های شهرداری کرج سنگین است، گفت: وجود این بدهی‌ها کمر شهرداری را خم کرده است، متأسفانه شورای پنجم مجبور به پرداخت اصل و سود تسهیلاتی است که از دوره‌های گذشته به‌جامانده که هزینه کرد این مبالغ شفاف نیست.

وی با اشاره به اینکه ناچار هستیم که به لوایحی رأی دهیم که مرتبط با پرداخت بدهی‌های شهرداری به یکی از بانک‌های عامل است، به طرح این سؤال پرداخت که نتیجه این بدهی‌ها برای شهر چه بوده است؟

نائب رئیس شورای شهر کرج تأکید کرد: مدیریت شهری در گرداب بدهی گرفتارشده که بخشی از آن‌ها محصول سوء تدبیرها درگذشته است.

هزینه کردهای شهرداری در حوزه ماده ۱۶ ابهام‌آفرین است، باید مشخص شود این مبالغ به چه افراد یا نهادهای پرداخت‌شده است

وحیدی در بخش دیگری بابیان اینکه بخش قابل‌توجهی از مطالبات شهرداری مغفول مانده است، گفت: در لیست دانه‌درشت‌ها برخی مدیران و کارکنان مدیریت شهری مشاهده می‌شوند، امیدواریم با همکاری دستگاه قضا مطالبات در کوتاه‌ترین زمان ممکن وصول شود.

وی با تأکید بر اینکه هزینه کردهای شهرداری در حوزه ماده ۱۶ ابهام‌آفرین است، گفت: مشخص شود این مبالغ به چه افراد یا نهادهای پرداخت‌شده است.

نائب رئیس شورای شهر کرج گفت: اعتبار ماده۱۶ باید صرف کمک به گروه‌های هدف نیازمند و غیردولتی پرداخت شود این در حالی است که پرداخت برخی ارقام سنگین نگرانی ایجاد می‌کند. باید نسبت به افکار عمومی پاسخگو باشیم.

در ادامه جلسه علنی برخی از اعضا نسبت به بدهی‌های شهرداری به یکی از بانک‌های عامل انتقاد کردند و مدعی شدند؛ دیرزمانی نخواهد گذشت که بخشی از اموال و املاک شهرداری کرج برای پرداخت بدهی‌ها توقیف شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 455625 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟