کره‌جنوبی از ایران نفت نمی خرد

به گزارش رکنا، به نقل از رویترز، بنا بر داده‌های گمرکی که صبح روز شنبه منتشر شد، کره‌جنوبی در ماه نوامبر (آبان) و برای سومین ماه متوالی علی‌رغم دریافت مجوزهای معافیت از تحریم‌های آمریکا علیه تهران، از ایران نفت خریداری نکرد.

کره‌جنوبی و هفت کشور دیگر در اوایل ماه نوامبر برای تداوم واردات نفت ایران از آمریکا معافیتی موقت را دریافت کردند که از همان ماه به اجرا گذاشته شد.

اما در شرایطی که خریداران کره‌ای در حال مذاکره با ایران هستند، واردات نفت این کشور از ایران همچنان 0 بشکه در روز است. به گفته منابع صنعتی، ممکن است واردات نفت کره‌جنوبی از ایران در اواخر ماه ژانویه و یا اوایل ماه فوریه سال آینده میلادی از سر گرفته شود.

بر این اساس و درحالی‌که کره‌جنوبی واردات نفت ایران را در سه ماه اخیر متوقف کرده است، واردات نفت این کشور از ایران در بازه زمانی ژانویه تا نوامبر با 57.9 درصد کاهش در قیاس با مدت مشابه سال قبل به 7.15 میلیون تن (اندکی بیش از 157 هزار بشکه در روز) رسید. این کشور در مدت مشابه سال 2017 حدود 17 میلیون تن نفت از ایران وارد کرده بود.

کره‌جنوبی یکی از بزرگترین مشتریان آسیایی نفت ایران بوده است. گفته می‌شود معافیتی که کره‌جنوبی از آمریکا دریافت کرده به سئول اجازه می‌دهد روزانه 200 هزار بشکه نفت سبک از ایران وارد کند.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

کدخبر: 444783 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟