وصول ۲۶ میلیارد تومان از مطالبات بانکی از ابتدای سال جاری تاکنون / کاهش ۲۲ درصدی پرونده‌های مسن

به گزارش رکنا، هادی هاشمیان، رئیس کل دادگستری گلستان در نشست ماهانه شورای قضایی استان با محور شورای اطلاع رسانی و اقتصاد مقاومتی گفت: بر اساس اطلاعات ارائه شده از سوی ثبت اسناد و املاک استان، از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۲۶ میلیارد تومان مطالبات بانکی وصول شد و به بیت المال بازگشت.

رئیس کل دادگستری گلستان افزود: با راه اندازی اداره اجرائیات ثبت، فرآیند وصول مطالبات بانکی در استان شتاب گرفته است.

وی با اشاره به جریمه ۱۸۵ میلیارد تومانی متخلفان و گرانفروشان اذعان کرد: متخلفان پرونده‌های کالا و خدمات، بهداشتی و قاچاق Contraband کالا و ارز در مجموع به این مبلغ جریمه شده اند.

هاشمیان در ادامه این جلسه با اشاره به اقدامات ستاد اقتصاد مقاومتی استان برای رونق چرخه‌ تولید استان گفت: در بازدید‌هایی که با تولید کنندگان داشتیم مهم‌ترین مشکل در بخش تولید قرارداد‌های بانکی است.

رئیس کل دادگستری استان گلستان افزود: برای چاره اندیشی درباره این موضوع، مقرر شد هیئتی متشکل از دادستان مرکز استان، مدیر کل بازرسی، تعزیرات حکومتی و دبیر ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان، قرارداد‌های تسهیلات بانکی در استان را بررسی و برای جلوگیری از تخلف‌های بانکی چاره اندیشی کنند.

وی در ادامه سخنان خود بار دیگر با تاکید بر حمایت دادگستری استان از تولید کنندگان گفت: از سرمایه گذاران و تولید کنندگان دعوت می‌کنیم هر جایی از فرایند تولید و سرمایه گذاری دچار مشکل شدند و یا شکایتی از کسانی که در مسیر تولید استان سنگ اندازی می‌کنند دارند به دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی قوه قضاییه در دادگستری کل استان گلستان مراجعه کنند.

هاشمیان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر گزارش اقدامات دستگاه قضایی به مردم گفت: دستورالعمل کمیته اطلاع رسانی قوه قضاییه ابلاغ شده است و به زودی کمیته‌های استانی آن فعال و به صورت جدی بر این امر متمرکز خواهند شد.

رئیس کل دادگستری استان گلستان با اشاره به کاهش ۲۲ درصدی پرونده‌های مسن گفت: با وجود افزایش ورودی پرونده به محاکم استان، قضات ما با تلاش جهادی علاوه بر رسیدگی به پرونده‌های ورودی، ۲۲ درصد از آمار پرونده‌های مسن استان نیز کاستند.

نشست‌های ماهانه شورای قضایی استان گلستان با هدف افزایش انسجام دستگاه‌های تابعه قوه قضاییه در استان و استفاده از ظرفیت‌های این دستگاه‌ها برای ارائه خدمات بهتر به مردم برگزار می‌شود.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

کدخبر: 441960 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟