علی اکبر صالحی: حقوقم از ۳ هزار دلار در سال گذشته به ۷۰۰ دلار رسیده

به گزارش رکنا، آقای صالحی برای یک رسانه اروپایی توضیح داده که معادل دلاری حقوق ماهیانه او "به عنوان استاد دانشگاه" تا سال پیش ۳ هزار دلار بوده اما اکنون به معادل ۷۰۰ دلار در ماه تنزل پیدا کرده است.

آقای صالحی گفته "این واقعا فشار اقتصادی است. ببینید اقشار دیگر چقدر تحت فشار هستند".

قیمت هر دلار آمریکا در برابر ریال، واحد پولی ملی ایران از اوایل سال خورشیدی جاری نوسانات بسیار شدید و کم سابقه ای را تجربه کرده و در مقطعی به چهار برابر اوایل سال رسید. دلار آمریکا در حال حاضر بیشتر از دو برابر قیمت روزهای اول سال ۱۳۹۷ است.

آقای صالحی که برای دیدار با مقام های اتحادیه اروپا به بروکسل سفر کرده بود، به شبکه خبری یورونیوز گفته است "هزینه" ای که ایران و شهروندان این کشور می پردازند بابت "استقلال" است. به گفته او ایران پس از انقلاب بهمن ۱۳۵۷ "تبدیل به یک کشور مستقل شده است که برای خودش تصمیم می‌گیرد و غلام حلقه به گوش کسی نیست".

معاون رئیس جمهور ایران گفته " البته ما هم به‌عنوان مسئول، ممکن است در این فشارهایی که به وجود آمده، بی‌ارتباط نباشیم یعنی ما هم قصوری داشته باشیم. اما عمدتا از فشارهای خارجی است. برای همین هم ملت در طول این ۴۰ سال، هشت سال جنگ تحمیلی را پایداری کرد، تمامی تحریم‌ها را توانسته است تحمل بکند".

آقای صالحی گفته "هزینه استقلال، هزینه ساده‌ای نیست. هزینه کمی نیست. خودشان می‌گویند که ایران قدرت نوظهور منطقه است. ما جنگ، تحریم‌ها و محدودیت‌های بسیاری از اول انقلاب داشتیم. ما یک قدرت نوظهور منطقه علیرغم همه فشارها هستیم".

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفته "ما مثل کشورهای دیگر در خاورمیانه نیستیم که یک قبیله بخواهد کشوری را اداره کند. دولتی برآمده ازاراده ملت و انتخابات است".

آقای صالحی همراه با عباس عراقچی، معاون وزارت خارجه ایران یک روز پیش از این در بروکسل با مقام های اتحادیه اروپا از جمله فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی این اتحادیه دیدار و مذاکره کرد.

رسانه های ایران می گویند آقای عراقچی در جریان ملاقات هایش با مقام های اروپایی هشدار داده که اگر ایران نتواند از منافع توافق هسته‌ای موسوم به برجام منتفع شود، انگیزه ای برای باقی ماندن در آن نخواهد داشت.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

کدخبر: 441514 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟