افزایش حقوق کارگران منوط به اصلاح قانون کار است

رسول خضری  درباره نارضایتی کارگران کشورمان از میزان حقوق دریافتی شان با توجه به وضعیت اقتصادی که در کشور حاکم است اظهار کرد: همه ارکان دولت و افرادی چون نوبخت که در بنده سازمان برنامه و بودجه هستند بارها در اظهارات خود بیان کردند که افرادی که زیر ۳ میلیون حقوق دریافت می کنند زیرخط فقر هستند.

وی افزود: بنده با توصیفات این مقامات کشورمان صراحتا باید بگویم که کارگری را نمیشناسم که ۳ میلیون حقوق بگیرد و معمولا کارگران زیر ۱ میلیون حقوق دریافت می کنند از این رو کارگران کشور ما در حال حاضر ۳ برابر زیر خط فقر هستند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر کارمندان کشورمان با ۳ میلیون حقوق دریافتی زیرخط فقر هستند کارگران ما با دریافت حقوق ۱ میلیونی ۳ برابر آنها زیر خط فقر مطلق هستند.

خضری خاطرنشان کرد: آماری که از سوی دولت درباره کمک و تسهیلات به ۱۱ میلیون نفر ارائه کرده است قطعا در شرایط امروز امکان تحقق آن وجود ندارد و امروز دولت باید به ۲۰ میلیون نفر بسته حمایتی عرضه کند.

وی تاکید کرد: با وضعیت فعلی کارگران اگر شورای عالی کار نسبت به بازنگری درباره حقوق کارگران و وضعیت معیشیتی آنها بازنگری نکند قطعا شرایط اسفناکی برای اقشار زحمتکش جامعه چون کارگران ایجاد خواهد شد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار کرد: امیدواریم وزیر پیشنهادی کار با ارائه برنامه های مشخص در این حوزه بتواند در صورت کسب رای اعتماد از سوی نمایندگان مجلس اقدامات جدی را در این راستا انجام دهد.

خضری درباره اینکه آیا مجلس می تواند درباره افزایش حقوق کارگران اقدامی را انجام دهد تصریح کرد: در موارد این چنینی دولت باید به مجلس شورای اسلامی لایحه ارائه دهد از این رو لایحه ای را که دولت قبلا به مجلس آورده بود برای دولت احمدی نژاد بود و حتی امضای احمدی نژاد نیز بر روی آن وجود داشت.

وی خاطرنشان کرد: ما انتظار داشتیم لایحه اصلاح قانون Law کار به مجلس از سوی دولت ارسال شود که متاسفانه این اقدام صورت نگرفت.

خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

 

کدخبر: 429195 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟