بن سلمان جریان خاشقجی را در بازار نفت تلافی می‎کند؟

واشنگتن فشار بر دولت ها و شرکت های مشتری نفت ایران جهت کاهش یا قطع خرید از این کشور را افزایش داده است.عربستان وعده داده که به رغم منزوی شدنش پس از ماجرای قتل Murder جمال خاشقجی، نفت مورد نیاز بازار Store را تامین نماید.

اما همچنان این نگرانی وجود دارد که همزمان با کاهش عرضه نفت به دلیل آغاز تحریم های ایران، عربستان به تلافی تحریم های احتمالی بر سر ماجرای خاشقجی، عرضه نفت خام را کاهش دهد.

خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان در تلاش برای کاهش این نگرانی ها دیروز اعلام کرد که ریاض «قصد (چنین اقدامی را) ندارد و اینکه عربستان «نقشی سازنده و مسئولانه» در بازارهای جهانی انرژی ایفا خواهد کرد.

بانک آمریکایی جی پی مورگان در گزارشی نوشت: «تحریم های نفتی علیه ایران و ماجرای جمال خاشقجی، نمونه های روشنی از نقش غیرقابل انکار مسائل ژئوپلتیک در بازار نفت است و انتظار می رود این مسئله بر قیمت نفت تاثیر بگذارد و در زمان هایی که به نظر می رسد بازار متوازن است، موجب بروز آشفتگی گردد... (از این رو) ما پیش بینی مان از قیمت نفت برنت در سال 2019 را 20.5 دلار در هر بشکه افزایش داده و به 83.5 درصد رسانده ایم.»

توصیه رئیس اماراتی اوپک به اعضا؛ از قیمت نفت حرف نزنید مذاکرات نفتی ایران با اروپا/ زنگنه: ترامپ Trump با قلدری نمی‌تواند قیمت نفت را کاهش دهد.

خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

کدخبر: 428801 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟