محمود حجتی در پایان نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره قیمت خرید تضمینی گندم گفت: ما هم منتظر اعلام نهایی قیمت گندم هستیم و در حال پیگیری این موضوعیم. این مسئله باید در شورای عالی اقتصاد مطرح شود. امیدواریم دبیرخانه شورای عالی اقتصاد - که در سازمان برنامه قرار دارد - پیشنهاد خود را به شورا بدهد و این قیمت هرچه زودتر تصویب شود.

وی ادامه داد: ما با معاون اول رئیس‌جمهور در این رابطه مکاتبه‌ای داشتیم و ایشان هم درباره تعیین و تکلیف هرچه زودتر قیمت خرید تضمینی گندم تاکید کردند و به سازمان برنامه ابلاغ کردند تا این مسئله هرچه زودتر مطرح شود.

این عضو دولت تدبیر و امید در پاسخ به این سوال که آیا وزارت جهاد کشاورزی خود قیمتی را پیشنهاد داده است؟ اظهار داشت: براساس قانون Law ما موظف هستیم پیشنهادات خود را برای کشت‌‌های پاییزه به دبیرخانه شورای عالی اقتصاد بدهیم تا بررسی شود و سپس آنها نتایج پیشنهادات و بررسی‌‌هایشان را به شورای عالی اقتصاد بدهند.

حجتی در پاسخ به این سوال که رقم پیشنهادی وزارت جهاد کشاورزی چقدر است؟‌تصریح کرد: ما منتظر هستیم که ببینیم شورای عالی اقتصاد چه تصمیمی می‌گیرد و چه اعداد و ارقامی را اعلام می‌‌کند تا خدایی ناکرده با تفاوت اعداد و ارقام روبه‌رو نباشیم.

خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

کدخبر: 426637 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟