پول‌های کثیف چطور وارد بانک های ایران می شود؟!

وی با اشاره به اینکه "حل مشکلات اقتصادی ایران ربطی به FATF و برجام ندارد"، گفت: " برای اینکه ما بتوانیم با سیستم بانکی دنیا کار کنیم نیاز داریم به اینکه سیستم بانکی شفاف داشته باشیم".

پازوکی با بیان اینکه "CFT به افزایش شفافیت کمک کرده تا سیستم مالی و بانکی ما بتواند با دنیا کار کند"، افزود: "سیستم مالیاتی کشور ما دچار مشکل است و این موضوع ربطی بهCFT ندارد و باید با مدیریت آن را درست کنیم بنابراین انتظار اینکه مشکلات کشور ما با تصویب این لایحه حل خواهد شد درست نیست چراکه مشکلات ما به خودمان بازمی‌گردد".

وی در ادامه با اشاره به اینکه "کشورهایی که ما با آن‌ها ارتباط داریم و جزء شرکای اقتصادی ما هستند مانند روسیه، چین، ترکیه و عراق همه این‌ها مقررات این سازمان بین‌المللی را پذیرفته‌اند"، گفت: "چین و روسیه رسماً اعلام کردند که اگر می‌خواهید با ما کار کنید باید مقررات مربوط به FATF را بپذیرید؛ بنابراین موافقت نمایندگان با این لایحه علامت مثبتی برای ارتباط مالی و بانکی ما با دنیا است".

پازوکی با تأکید بر اینکه "مشکلات کشور ایران با پذیرش FATF حل نخواهد شد"، گفت: "مشکلات کشور ما برمی‌گردد به مدیریت اقتصادی ما و اصلاحات اقتصادی که باید در اقتصاد ایران صورت بگیرد". خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

کدخبر: 424668 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟