ارائه کوپن الکترونیکی برای 10 میلیون نفر

رکنا: احمد میدری، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایران می گوید برای ۱۰ میلیون نفر در کشور کوپن الکترونیکی صادر می شود.

به گفته این مقام دولتی ایران قرار است همان کارت بانکی که افراد با آن یارانه دریافت می کنند به کالا کارت تبدیل شود تا به این ترتیب آنها بتوانند با مراجعه به فروشگاه ها سهمیه کالاهای اساسی خود را تهیه کنند.

این اقلام کالاهایینظیر برنج، گندم، گوشت قرمز گرم و سرد، مرغ، تخم مرغ، کنجاله، روغن و ذرت را شامل می‌شود.

در طرح “کالا کارت” افراد دسترسی به پول نقد ندارند و این اقدام با هدف رسیدن کالاهای اساسی وارداتی با ارز دولتی به دست مصرف‌کنندگان نهایی انجام خواهد شد. بگفته معاون وزیر تعاون این کوپن‌های الکترونیک قرار است سالی سه تا چهار بار شارژ شوند.

پیش از این، وزارت کشور ایران، عبدالرضا رحمانی فضلی روز پنجشنبه در جلسه ستاد مقابله با قاچاق Contraband سوخت با اشاره به قاچاق کالاهای اساسی و صادرات آنها به کشورهای دیگر تذکر داد و گفت: نیروهای انتظامی و امنیتی نسبت به خروج کالا و فرآورده های سوختی از مرزها مراقبت و کنترل های بیشتر داشته باشند.

آنچنان که در خبرگزاری ها به گوش می رسد، احمد میدری بیان کرده است که کالا کارت ها به صورت الکترونیکی سالی سه تا چهار بار شارژ شود. به گفته وی به ۱۰ میلیون نفر یا هشت دهک از افراد جامعه کالاکارت به صورت کوپن الکترونیک تعلق خواهد گرفت. این طرح با همکاری بانک مرکزی به اجرا در خواهد آمد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: «در طرحی که از طرف این وزارت خانه به معاون اول رییس‌جمهور ارسال‌ شده قرار است بزودی کالا کارت جهت تامین کالای اساسی به مردم داده شود.»

احمد میدری افزود: «در این طرح کالا کارت به‌ صورت الکترونیکی به مردم ارائه می‌شود و افراد هیچ دسترسی به پول نقدی نداشته و در اصل این کارت‌ها تضمین برای رسیدن کالاهای اساسی وارداتی با یارانه ارزی به دست مصرف‌کنندگان نهایی است.»

به گفته این مقام دولت ایران جلساتی با بانک مرکزی برای تبدیل کارت بانکی یارانه افراد به کالا کارت برگزار می شود. احمد میدری افزود برنامه اجرای این طرح به دفتر اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری ایران ارسال شده است.

تأکید وی بر این بوده است که: «کارتهای الکترونیکی تنها برای عبور از وضعیت امروز به‌وجود آمده و فعلاً ماهیانه ۱۰۰ هزار تومان شارژ می‌شود.»

احمد میدری هفته گذشته گفته بود زیرساخت های اجرای طرح کوپن الکترونیک «تا حدودی» آماده است و باید در این طرح در دولت به تصویب برسد.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

حکم اعدام برای "سلطان سکه" و "باقری درمنی" صادر شد

حکم مربی منحرف ورزش های رزمی در شیراز صادر شد +عکس

مردی همسر بیمار خود را به دلیل مشکلات مالی به آتش کشید +عکس

اعدام یک قاتل 46 ساله به خاطر دختر 22 ساله + عکس

مردی همسر جوان خود را در مقابل فرزندش به قتل رساند / قاتل بی رحم فیلم صحنه قتل را انتشار داد+عکس

آزاده نامداری بدون حجاب در جشن تولد خودش + عکس

تجاوز نگهبان بیمارستان به اجساد در سردخانه +عکس

قتل ملکه زیبایی عراق با 2 زن معروف و زیبای دیگر گره خورد / جزئیات 3 قتل سریالی + فیلم و عکس

فیلم لحظه حمله موشکی سپاه به مقر الاحوازیه / انتقام اهواز گرفته شد +تصاویر

آخرین اعتراف مرد ساواکی به بریدن سر عروس و پسر جوانش در تهران + فیلم و عکس

پدری دختر 8 ساله اش را مثل مرغ تکه تکه کرد+عکس

فرار ورزشکار تیم ملی از کشور پس از قتل خونین

احضار حمید فرخ نژاد به وزارت اطلاعات! + عکس

کدخبر: 421171 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟