گوجه چینی به بازار تهران می‌آید

سیدمحمد میررضوی ­­ گفت: از ابتدای فصل اعلام کردیم میزان گوجه کم است و باید صادرات آن ممنوع شود ولی این کار دیر انجام شد و وزارت صنعت در شهریور ماه این مسئله را اعلام کرد.

وی گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت­ اعلام کرد اگر گوجه گلخانه ای باشد، برای صادرات منعی ندارد و همین امر موجب شد در مرزها گوجه روی بار را گلخانه ای و زیر بار را گوجه معمولی قرار می دهند.

میررضوی با بیان اینکه قیمت گوجه از زمان اعلام ممنوعیت صادرات تغییری نکرده است، ادامه داد: بخشی از گرانی رب گوجه فرنگی به بسته بندی ارتباط دارد؛ چراکه درب و مواد مصرفی بکار رفته در قوطی های کنسرو نیز گران شده است.

وی در مصاحبه با رادیو گفت: گوجه فرنگی پایه کنسرو است و در کنسروهای گوشتی و غیر گوشتی مصرف می شود و هم اینک برای واردات گوجه فرنگی [از چین] درخواست داده ایم چراکه بیشتر گوجه داخل به عراق صادر شده است.

همچنین مهدی کریمی تفرشی، رئیس هیئت مدیره محصولات غذایی کشور افزایش قیمت گوجه را ناظر بر بی تدبیری دولت دانست و افزود: افزایش قیمت رب گوجه فرنگی باید زنگ خطری باشد تا برای دیگر محصولات برنامه ریزی مناسب صورت گیرد.

وی ­افزود: کشاورزان در یک سال بقدری گوجه می کارند که برداشت آن حتی به صرفه نیست و باید روی زمین امحا شود ولی در سال بعد کشاورزان بدنبال کاشت گوجه نمی روند و قیمت آن افزایش می یابد.

در همین رابطه علیرضا متبحری، عضو هیئت مدیره اتحادیه بار فروشان میدان بزرگ تره بار تهران ­ گفت: قیمت گوجه 1000تا 1500تومان در میدان تره بار کاهش یافته و گوجه خوب، کیلویی 3500تومان است.

همچنین عباسعلی پوربافرانی، نماینده مجلس با اشاره به توجیه ممنوعیت صادرات گوجه ادامه داد: وقتی نیاز کشور را تامین نمی کنیم، نباید تبصره خاص در نظر بگیریم که امکان صادرات گوجه گلخانه ای فراهم شود.

وی افزود: متاسفانه تصمیمات و عدم نظارت و نیز القائات در جاهای مختلف سبب این اتفاقات می شود و امیدواریم نظارت بیشتری­[در امر صادرات و تخلفات] صورت گیرد.

پوربافرانی افزود: در بحث کشت گلخانه ای مجوزها ماه ها با مشکل رو به رو می شود؛ در حالیکه کشت گلخانه ای در منابع مالی کشور ایجاد بهره وری می کند اما متاسفانه برخی افراد در صف دریافت مجوز برای احداث گلخانه هستند.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

اعتراف قاتل تاره فارس ملکه زیبایی عراق + عکس و جزئیات

باز شدن در هواپیمای تهران، ایلام هنگام پرواز !

مرگ تلخ دختر ۵ ساله اصفهانی زیر کتک های وحشتناک + عکس

تجاوز به دختر باکره در خانه زن مطلقه+عکس

تجاوز گروهی چهار درجه‌دار نیروی دریایی به یک دختربچه!

خنده دار ترین متهمان دستگیر شده +تصاویر

ترور نافرجام سردار قاسم سلیمانی در عراق / روزنامه "بغداد پست" اعلام کرد + عکس

تجاوز رونالدو به دختر جوان درهتل/ اولین عکس از قرار شیطانی فوتبالیست با دختر شاکی + عکس

شجاعت یک زن جان سرنشینان اتوبوس اصفهان را نجات داد

جزئیات تکان دهنده از حادثه تروریستی اهواز / تک تیرانداز از دستور فرمانده اش سرپیچی کرد +فیلم

جاسوسانی که عکس قالیشویی «تورقوزآباد» را به اسرائیل فروختند! + فیلم و عکس

ازدواج پنهانی در اتاق مدیر / منیژه داخل شرکت به حجله رفت !

 

کدخبر: 420496 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟