کره جنوبی با قطع کامل خرید نفت از ایران، اولین کشوری لقب گرفت که در مقابل فشارهای آمریکا مبنی بر توقف خرید نفت از تهران تسلیم شده است.

آمارهای تانکری نشان می دهد، این کشور آسیایی در ماه گذشته میلادی، هیچ نفتی از ایران خریداری نکرده، در حالی که میزان خرید نفت کره جنوبی از ایران در ماه جولای 194 هزار بشکه در روز بوده است. هرچند مشتریان بزرگتر نفت ایران یعنی چین و هند نیز خرید نفت خود از این کشور را کاهش داده اند، اما کره جنوبی اولین کشوری است که 2 ماه مانده به آغاز رسمی تحریم های نفتی آمریکا علیه ایران در ماه نوامبر، خرید نفت از تهران را به طور کامل متوقف می کند.

دولت ترامپ Trump پس از خروج از توافق برجام در ماه می، از تمام کشورها خواست که خرید نفت از ایران را متوقف کنند. دولت سئول که با تهدیدات هسته ای کره شمالی مواجه است، به شدت روی فشارهای واشنگتن بر کره شمالی برای کنار گذاشتن تسلیحات هسته ای حساب کرده است. به گفته تحلیلگران انستیتوی اکونومیکس کره جنوبی، روابط سیاسی کره جنوبی با آمریکا به حدی است که این کشور نمی تواند دستور ترامپ مبنی بر اتخاذ یک رویکرد سختگیرانه علیه ایران را نادیده بگیرد.

کیم جائه کیونگ، محقق این نستیتو در این باره گفت: «حفظ روابط با آمریکا بیشترین اهمیت را برای کره جنوبی دارد... امنیت ملی کره جنوبی بستگی به اتحاد نظامی با آمریکا دارد.»

موضع رسمی کره جنوبی در قبال تحریم های آمریکا علیه ایران این است که سئول همچنان به مذاکرات با آمریکا برای معافیت از این تحریم ها ادامه می دهد. هرچند دولت ترامپ موضع خود را اندکی تلطیف کرده، اما هنوز هیچ کشوری نتوانسته از تحریم های آمریکا علیه ایران معاف شود.

خبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

سرایدار افغان زن همسایه را در غرب تهران کشت و در باغچه مجتمع دفن کرد+عکس

همخوابی خشن پسرجوان مو فرفری با 33 دختر کم سن + عکس

اعدام برای 9 مرد شیطان صفت در شیراز / در باغ وحشت چه گذشت !؟

زن 24 ساله قصاب از عشق بازی با جوان همسایه گفت + عکس و جزئیات اعتراف

شهره و مینا با همه پسران محل بودند! / اعتراف تلخ

وقتی مرا دراختیار یک مرد گذاشتند، مانندخرگوش هراسان، خشکم زده بود+عکس

این 8 نفر بازار سکه ، ارز و خودرو را به هم ریختند و فرار کردند !

بلای شوم بر سردختر کرجی جلوی چشمان دوستش!

مرگ تلخ مرد تهرانی با اشتباه پزشک ارشد بیمارستان + عکس

جزئیات رفتار شنیع 5 عضو شواری شهر بابل با زن متاهل در برابر 6 دوربین حرفه ای

تجاوز به دانش آموز 10 ساله توسط همکلاسی افغانی اش !

همخوابی بیشرمانه نامادری با پسر 14 ساله شوهرش + عکس

دختر 20 ساله، دوست 16 ساله اش را در خانه فساد به مردان شیطان صفت سپرد ! + عکس

کدخبر: 415494 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟