همچنین کلیه صرافی‌های مجاز می‌توانند در چارچوب انجام معاملات خرد نسبت به خرید ارز به صورت اسکناس با رعایت مقررات ارزی، به ویژه مقررات مبارزه با پولشویی اقدام نمایند. فروش ارز توسط صرافی‌های مجاز صرفاً بابت مصارف خدماتی و مسافرتی مطابق مقررات ارزی بانک مرکزی با ثبت مدارک و مستندات لازم امکان پذیر خواهد بود.

ورود ارز به صورت اسکناس و طلا به داخل کشور بدون محدودیت مطابق با ضوابط و مقررات بانک مرکزی توسط اشخاص حقیقی و حقوقی مجاز است و واردات طلا به صورت خام طبق ضوابط بانک مرکزی از کلیه حقوق، عوارض قانونی و مالیات بر ارزش افزوده معاف می‌گردد.

تأمین ارز برای واردات بقیه کالاها در بازار Store دوم ارز از محل ارز حاصل از صادرات کلیه کالاهای غیرنفتی (به ویژه فرآورده‌های نفتی، گاز طبیعی، پتروشیمی، محصولات فولادی و فلزات رنگی) و خدمات تأمین می شود. معاملات در این بازار بین صادرکنندگان و وارد کنندگان از طریق بانک‌ها و صرافی‌های مجاز صورت می‌گیرد و نرخ ارز در این بازار براساس عرضه و تقاضا به دست می‌آید. این نرخ، به نحو مناسب، به عنوان نرخ آزاد ارز اطلاع‌رسانی می‌شود. صادرکنندگان باید تعهد لازم را برای برگشت ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصادی کشور بسپارند.

بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران همچنین مجاز است نسبت به دریافت سپرده ارزی (به صورت اسکناس) از اشخاص حقیقی و حقوقی به واسطه بانک‌های عامل اقدام نمایند. بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران ضمن جذب سپرده‌های فوق‌الذکر، مجاز خواهد بود حسب تشخیص خود نسبت به تعیین نرخ سود ارزی و پرداخت سود متعلقه به سپرده‌های مزبور و همچنین کارمزد به بانک‌های عامل عمل نماید.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

خط قرمزهای پرونده مرگ مشکوک پهلوان تختی + فیلم

عجیب ترین خواستگاری خانم مجری ایرانی از شوهرش! +تصویر

قتل فجیع مادر قاضی احمدی در شهر کوهبند

وحشت از مار سمی در کوچه خسروی تهران + تصاویر

دوست شوهر ساناز به او پیامک های عاشقانه می داد / او باید می مُرد! + عکس

ساده ترین مراسم عروسی فوتبالیست ایرانی با خانم میلیاردر یونانی + عکس

100 بار تجاوز به پسربچه پلی استیشن باز+ عکس

صادق برای زنم پیامک عاشقانه می فرستاد او را آتش زدم +عکس

آبادانی ها مردان بی حیای عراقی را چاقو چاقو کردند!

دلخراش ترین صحنه ای که در محل سقوط هواپیمای یاسوج دیده شد! + تصویر

این دختر وقتی پسر شد به دوست مادرش دل بست ! + عکس

دعوای خونین ورزشکار قهرمان با بازیگر معروف + عکس

فریادهای خانم بازیگر بعد از طلاق در دادگاه! + جزییات

تجاوز وحشیانه به یک زن در ویلای شخصی‌اش!

کدخبر: 404635 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟