به گزارش رکنا، به نقل از رویترز، امروز قیمت آتی نفت خام برنت نسبت به قیمت بسته شده در روز گذشته ۵۹ سنت افزایش داشت و بشکه ای ۷۴.۵۲ دلار در بازار Store معامله شد. همچنین، معاملۀ آتی نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با افزایش ۶ سنتی، بشکه ای ۶۹.۳۶ دلار صورت گرفت.

عربستان سعودی، به عنوان بزرگترین صادرکننده نفت جهان، روز پنجشنبه گفت که به طور موقت ارسال محموله های نفتی از تنگه دریای سرخ، باب المندب، را به دلیل حمله حوثی ها متوقف کرده است.

طبق برآورد های صورت گرفته توسط اداره اطلاعات انرژی آمریکا، در سال ۲۰۱۶ روزانه ۴.۸ میلیون بشکه نفت خام و فرآورده های نفتی از این مسیر به سمت اروپا، آمریکا و آسیا ارسال شده است.

اولیور یاکوب از پتروماتریکس طی یادداشتی گفته است که باید دید حرکت عربستان سعودی بر نرخ های بیمه و نیز تمایل کشتی رانی ها برای استفاده از این کانال تاثیر می گذارد یا خیر.

وی گفت: "این گذرگاه به اندازه تنگه هرمز اهمیت بسیاری ندارد ... اما محدودیت عبور و مرور ها از آن می تواند نه تنها بر نفت خام، بلکه برای محصولات دیگر نیز به دلیل طولانی تر شدن زمان حمل و نقل از طریق این دماغه، تاثیر بگذارد."

این در حالی ست که در روز گذشته قیمت نفت به دلیل کاهش موجودی نفت آمریکا برای دومین روز متوالی در این هفته رشد داشت. موسسه صنعتی نفت آمریکا در روز سه شنبه اعلام کرد که موجودی نفت و بنزین آمریکا در هفتهٔ گذشته بیش از آنچه که پیش بینی شده بود کاهش یافته است.

این موسسه اعلام کرده است که در هفته منتهی به ۲۰ جولای، موجودی نفت ایالات متحده با ۳.۲ میلیون بشکه کاهش به ۴۰۷.۶ میلیون بشکه رسیده است. این در حالی است که تحلیلگران پیش بینی کرده بودند که در هفته مذکور، موجودی نفت این کشور ۲.۳ میلیون بشکه کاهش پیدا کند.

همچنین طبق گزارش این سازمان، موجودی بنزین این کشور هم ۴.۹ میلیون بشکه کاهش داشته است، در حالی که طبق نظرسنجی رویترز پیشبینی میشد که در هفته گذشته موجودی این محصول تنها ۷۱۳ هزار بشکه کاهش داشته باشد.

همچنین گزارش هایی از چین مبنی بر اراده این کشور به افزایش هزینه زیر ساخت ها کمک به کاهش نگرانی هایی شده که برآمده از تنش های تجاری میان آمریکا و چین و احتمال کاهش نیاز چین به نفت بود.

هر دو شاخص نفتی در ماه جاری، کاهش قیمت داشته اند که بیشتر به دلیل افزایش تولید روسیه، عربستان سعودی و بعضی دیگر از تولیدکنندگان عضو اوپک و همچنین رفع برخی از اختلالات غیر منتظره در عرضه نفت تعدادی از کشور ها، نظیر لیبی، بوده است.

این در حالی است که حساسیت بازار به خاطر برخی از نگرانی های ژئوپولتیک برانگیخته شده است: ترس از اینکه با بالا گرفتن اختلافات در خاورمیانه، درعرضه نفت اختلال ایجاد شود یا اینکه با بالاگرفتن جنگ تجاری، رشد اقتصادی و در پی آن مصرف انرژی کاهش پیدا کند.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

درگیری شدید 2 خلبان در هواپیمایی که 160 مسافر داشت / در آسمان مشهد رخ داد

آخرین خبر از سهیل عربی متهم هتاکی به رسول‌الله (ص)

این مرد را می شناسید؟! / او قاتل فراری بازار تهران است! + عکس بدون پوشش و فیلم لحظه قتل

آخرین خبر از پرونده مرموز پزشک تبریزی + عکس

شیلا 19 ساله زنده زنده به آتش کشیده شد! / او می خواست عروس شود! + عکس

تجاوز به زن جوان پشت شمشاد ها زیر دوربین امنیتی! + عکس جوان شیطان صفت

تجاوز مرد بنگاه دار به دختر مجرد در شهر جدید پرند

توئیت جالب سلبریتی‌های آمریکا برای روحانی رییس جمهور ایران + تصاویر

تجاوز راننده پراید به یک زن جوان که مسافر دریاچه چیتگر بود! + عکس

این مرد بی غیرت ترین شوهر دنیاست / او همراه دوستش به زن جوانش تجاوز کرد! + عکس

10 میلیون دادم تا لیلا دور از چشم زنم صیغه ام شود اما او به زنم گفت!

تجاوز به پسری 10 ساله وسط پارک + تصویر

کدخبر: 401421 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟