به گزارش گروه اقتصادی رکنا، شرایط به وجود آمده که با اعتراض همراه بوده، موجب بسته‌شدن مغازه‌ها از سوی کسبه به دلیل اوضاع بد اقتصادی و تلاطمات ناشی از بالارفتن نرخ ارز شد. اعتصاب‌کنندگان بازاری شرایط به وجود آمده را غیرقابل کنترل دانسته و گفته‌اند تا زمانی که بازار Store ثبات کافی را به خود نبیند، اوضاع به همین صورت باقی خواهد ماند. اتفاقات دیروز بازار موجب شد تا برخی نمایندگان مجلس، اعضای انجمن اصناف و مقامات امنیتی به آن واکنش نشان دهند.
کسبه خواهان امنیت است
در این راستا، دبیرکل جامعه انجمن‌های اسلامی اصناف و بازار گفته که «کسبه خواهان حفظ امنیت فضای بازار و بازگشت آرامش و ثبات به اقتصادهستند.» احمد کریمی‌اصفهانی در گفت‌وگو با ایسنا در ارتباط با آخرین وضع بازار تهران با اشاره به «بسته‌شدن تعدادی از مغازه‌ها از سوی کسبه در اعتراض به اوضاع اقتصادی و نرخ دلار» نسبت به عملکرد مراجع مسئول در این ارتباط انتقاد کرد و با بیان این‌که «پیش‌بینی شرایط فعلی بازار را پیش از این کرده بودیم» خاطرنشان کرد که «ما مکررا تذکرات لازم را به مسئولان دادیم و گفتیم نمی‌شود با سیاست فعلی وضع بازار را کنترل کرد.»
مسئولان، حرکت مردم را به خارج ربط ندهند
همزمان برخی بهارستان‌نشین‌ها نیز به اعتصاب کسبه بازار واکنش نشان دادند؛ جهانبخش محبی‌نیا، عضو اصولگرای مجلس دهم نیز درخصوص تجمعات اعتراض‌آمیز کسبه و درخواست آنها برای اعتصاب بازار گفت: «مردم تا الان هم به مسئولان دولتی فرصت دادند تا مشکلات اقتصادی را حل کنند.» وی افزود: توصیه می‌کنم مسئولان، حرکت مردم را با عنوان این‌که از خارج از کشور هدایت شده است، تلقی نکنند.
جلسه با معترضان برگزار می‌شود
معاون امنیتی و سیاسی فرمانداری تهران نیز در این راستا خاطرنشان کرد که «طبق گزارش‌هایی که به ما داده شده است، مورد بازداشتی نداشتیم.» عبدالعظیم رضایی در گفت‌وگو با ایلنا، با اشاره به ناآرامی‌های روز یکشنبه و دیروز تهران عنوان کرد که «با توجه به تشکیل جلسه شورای تأمین استان تهران هماهنگی‌های لازم به عمل آمده تا از طریق وزارت صنعت و معدن و اصناف با معترضان و صنف‌های معترض جلساتی برگزار شود.»

احمد کریمی‌اصفهانی، دبیرکل جامعه انجمن‌های اسلامی اصناف: مراقب سوءاستفاده‌ها باشید
کسی که الان جنسی دارد یا نمی‌فروشد یا اگر فروخت، دیگر نمی‌تواند جنسی جای آن بگذارد؛ لذا این وضع باعث نارضایتی کسبه و اصناف شده است. ما مکررا با نمایندگان اصناف و بازاری‌ها طی یک‌ماه اخیر جلسه داشتیم و تأکید کردیم مسأله امنیت جامعه، آن‌هم امنیت بازار اهمیت بالایی دارد. تلاش کردیم تا با منطق و مذاکرات نکات مهم را منتقل کنیم، اما گفت‌وگو هم تا حدی پاسخگوی شرایط فعلی جامعه است. ضمنا بازاریان باید مواظب باشند که اعتراض‌ها به شرایط اقتصادی، مورد سوءاستفاده دشمنان قرار نگیرد، اما این نکته که اصناف و بازاریان بشدت از شرایط موجود ناراضی هستند، هیچ جای شکی ندارد.
کسبه و نمایندگان اصناف طی چند روز گذشته بارها به ما می‌گفتند که با وجود آن‌که اعتراضات فراوانی به شرایط فعلی دارند اما حاضر به بستن مغازه‌ها نیستند و نمی‌خواهند عده‌ای از این شرایط به نفع خود سوءاستفاده کنند. آنها تأکید می‌کردند که نمی‌خواهند وضع امنیتی بازار را به هم بریزند و مردم را مکدر کنند.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید

2 ماه آزار زن شوهردار در اسارتگاه شرور محله

کور شدن خانم مدل توسط یک مرد در حمام +عکس

زن اسیدپاش دیوانه نیست /صفورا شوهرش را ذوب کرد! + عکس

یک آبادانی برای وحشت آفرینی برق یک منطقه را قطع کرد

این پسر را می شناسید؟! / او قاتل فرای پارک است!+عکس

بخش‌هایی از بازار تهران امروز هم بسته ماند/تجمع در خیابان پانزده خرداد

یک مرد به خانم آرایشگرها تتوی بدن آموزش می داد /دادستان وارد عمل شد

دعوای خونین بین شادی کنندگان دیشب گیشای تهران + فیلم

پشت پرده حمله مسلحانه به فرماندار آبادان چه بود؟! + عکس

عروسمان وقتی به اتاق رفت برادرم را در وضعیت ناجوری دید!

مرد تهرانی در حمام زنش را با اره تکه تکه کرد!

آزادی پدر و نامادری کودک آزار ماهشهری با فیش حقوقی ! + عکس

فوتبالیست های تیم ملی جوانان در یک غار ناشناخته گیرافتادند! /خطر مرگ وجود دارد!

2 ماه تجاوز به زن شوهردار در اسارتگاه شرور ترسناک

پسر 14 ساله را برهنه در خرابه پیدا کردند! / 2 مرد شیطان صفت دستگیر شدند+عکس

 

کدخبر: 392692 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟