به گزارش گروه سیاسی رکنا، بنا به دستور غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان، آب بهای خرداد و تیر (قبوض آب) از شهروندان آبادان و خرمشهر دریافت نخواهد شد.

این دستور به علت شوری بیش از حد آب در شهرهای آبادان و خرمشهر در ماه های اخیر صورت گرفته است.

شوری آب در این دو شهر به گونه‌ای بوده که حتی شستن صورت هم باعث سوزش‌ چشم ها می شد و برخی مردم برای استحمام هم مجبور به استفاده از آب تصفیه شده شده بودند.

رئیس اداره امور آب و فاضلاب آبادان در همین زمینه از شوری ۱۶ هزار میکروموسی آب رودخانه بهمنشیر به عنوان دلیل اصلی قطعی آب این شهر در برخی از ساعت های شبانه روز یاد کرد.

عبدالله سامری نماینده مردم خرمشهر و مینوشهر در مجلس در تشریح این مطلب گفت: در هفته اخیر بنده به همراه تعدادی از مسؤولان بحث پرداخت نکردن آب‌بها توسط شهروندان خرمشهری و آبادانی به دلیل شوری آب در مدت اخیر را دنبال کردیم.

وی افزود: خوشبختانه با توجه به مطالبی که در مکان‌های مختلف گفتیم و نامه‌هایی که به مسؤولان مربوط و رتبه اول کشور ارسال کردیم، بحث پرداخت نکردن آب‌بها برای یکم خرداد تا ۱۵ تیر‌ماه قطعی شد.

نماینده مردم خرمشهر و مینوشهر در مجلس گفت: قطعی شدن پرداخت نکردن آب بها برای شهروندان آبادانی و خرمشهری حق مسلم آنها بود که با توجه به پیگیری‌های مستمر تحقق پیدا کرد.

سامری افزود: ما به دنبال این هستیم که کیفیت آب دو شهر آبادان و خرمشهر را افزایش دهیم که با اجرایی شدن طرح آبرسانی غدیر و رسیدن آن به سد کرخه کیفیت آب این دو شهر افزایش می‌یابد.

وی گفت: هفته آینده در کمیسیون انرژی مجلس از وزیر نیرو درخواست خواهیم کرد که اعتبار ادامه طرح آبرسانی غدیر تا کرخه را تأمین کند و دولت در این زمینه اعتباراتی را برای سال ۹۷ در نظر داشته باشد.

کدخبر: 390778 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟