پذیرفتن ارز دیجیتال به معنای دور زدن تحریم هاست

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس درجمع اعضای بسیج رسانه استان با اشاره به اینکه برآورد ما ازخیریه های موجود درکشور 6هزار خیریه است گفت: حتی یکی از این خیریه ها صورت های مالی خود را افشا نمی کنند که درکرمان هم خیریه مولی الموحدین با تمام شرکت ها و مراکز زیرمجموعه خود هنوز، صورت های مالی خود را به کسی افشا نکرده است، این درحالی است که در قالب قانون Law شفافیت مالی باید میزان دارایی، سهام وهزینه های این نهادها مشخص شود.

وی با بیان اینکه در در کشورما مقابله با شفافیت اطلاعات اقتصادی راداریم افزود: سال 95 پیش نویس قانون شفافیت را مطرح کردیم که به موجب آن تمام شرکت ها وموسسات مالی کشور باید اطلاعات مالی شان را شفاف کنند این قانون با 5فاکتور از قوانین مهم ما است زیرا ما درشفافیت بدنبال این هستیم به کارآمدی اقتصادی ،عدالت اجتماعی وسلامت جامعه اقتصادی کمک کنیم.

وی تصریح کرد: بازار Store ارز لنگر تصمیمات اقتصادی دولت شده است.

پورابراهیمی باتاکید براینکه افزایش قیمت دلار براقلام داخلی موثر است گفت: وقتی فردی یک بطری آب را در مرز 1دلار بفروشد قبلا به ریال3500تومان می شد ولی امروز 6هزار تومان در نتیجه کالای خود را در داخل نمی فروشد مگر آنکه با همان قیمت یک دلار لب مرز برایش فروش برود که این مسئله به گرانی اقلام مختلف می انجامد حتی اگر تولید داخل باشد.

پذیرش تمام بندها معاهده ای اف تی اف عدول از قانون کشور بود

وی درخصوص معاهده ای اف تی اف نیز اظهارداشت: زمانی که آقای طیب نیا به عنوان وزیراقتصاد این معاهده را در تمام بندها امضا کرد خیلی کشورهای دنیا برخی بندها را نپذیرفته بودند زیرا با فکر واندیشه مفاد آن را پذیرفته بودند اما از نظرمن این پذیرش تمام بندهای این معاهده عدول از قانون کشور ایران بود.

وی از طرح پیشنهادی برای دور زدن کنوانسیون مبارزه با تروریسم در راستای همین معاهده خبرداد وگفت: ما با ارائه پیشنهادی به دولت خواستیم در صورت هرگونه اقدام از سوی هر یکی از کنواسیون اعضا تامین مالی مبارزه تروریسم که منجر به بلا اثر شدن شرط های مطرح شده درماده27 این کنواسیون توسط ایران ،گردد دولت موظف است عضویت ایران را ملغی اعلام کنداین اصطلاحا انگشت روی ماشه است.

پورابراهیمی افزود:ما تجربه تلخی در معاهدات بین المللی داریم کسانی روبرو ما هستند که حتی اگر درراستای تعهدات هم عمل کنیم باز به دنبال بهانه جویی هستند،ما بیشترین قربانیان مبارزه با مواد مخدردنیا را داریم ، شاخصه هایی که نشان میدهد دراین مسیر حرکت کردیم .

نماینده مردم کرمان وراور درمجلس افزود:برجام نیز نمونه کامل وواضحی درخصوص رفتار ما در تعهدات بین المللی است ونشان دادایران می تواند به تعهداتش عمل کند ولی امریکایی ها از روزی تعهد را امضا کردند کارشکنی را آغاز کردند حتی به دولت ترامپ Trump ربط ندارد، ما در دولت اوباما دیدیم تمام کشورها را علیه ایران ترغیب کردند.

وی با انتقاد از بی توجهی وغفلت بانک مرکزی از امتیازی بنام ارزدیجیتال اظهار داشت: در سفری که قبل از ماه رمضان به مسکو داشتم،با رئیس کمیسیون اقتصادی دوما و رئیس اقتصادی پارلمان این کشور جلسه ای داشتیم، آنها اعلام کردند حاضرند ارز دیجیتال را راه اندازی کنند، زیرا ارز دیجیتال دور زدن تحریم وحذف دلار از سیطره بر اقتصاد ما است.

کاهش درآمد پسته استان را با مشکلات جدی مواجه می کند

نماینده مردم کرمان وراور درمجلس سپس به بحران های اقتصادی کشور ازجمله در بخش کشاورزی اشاره کرد وافزود: امسال پسته بحران جدی دارد برآورد ما 10درصد سالهای گذشته است و90درصدمحصول از بین رفته ،این اتفاق هم بر درآمد استان ونیز چرخش مالی در استان تبعات زیادی خواهد گذشت.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس افزود:قرار است دستگاه قضایی استان ومدعی العموم نیز به پرونده فروش سهام صندوق فولاد از طریق بانک رفاه ورود کند.

پورابراهیمی اظهار داشت: مشکل زغالسنگ این است قیمت مناسب اعمال نمی شود و خریدار محصول در داخل نیز انحصاری است ،ما پیشنهاد کردیم به سندیکای زغالسنگ که موضوع صادرات زغال را دنبال کنیم تا با قیمت بالاتر فروخته ودرآمد این صنعت افزایش یابد.

واردات خاک زیرپای گربه وغذای سگ!

نماینده مردم کرمان وراور درمجلس با انتقاد از اقدامات بانک مرکزی گفت: ما سیاست های بانک مرکزی دربازار غیررسمی را قبول ندارم،بازار غیررسمی که وجود دارد ودراقتصاد تاثیر دارد اما دولت آن را قبول ندارد وفکری برای آن ندارد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه حجم واردات کالا در این دوماه که بازار غیررسمی ارزی را شاهد هستیم به بیش از 10 برابر افزایش یافته گفت: در شرایطی که ارز 4200تومان برای همه کالاها در نظرگرفته شده همه تمایل دارند با ارز4200کالا وارد کنند از سطل زباله تا سنگ پا وحتی غذای حیوان! نیز واردات شده است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد:ما اصرار داریم این ارز برای اقلام اساسی اختصاص یابد اقلامی مانند برنج ،گندم ،قطعات تولیدی و نظایر آن مشمول ارز4200 تومانی شود.

وی عدم پذیرش بازار غیررسمی وبی توجهی به اثرات آن توسط دولت را خطرناک دانست وگفت: این مسئله حتی برای مااقتصاد چیزی جز زیان ندارد،زیرا دراین شرایط همه می خواهند کالا وارد کنند که خیانت Cheat دراین شرایط است ودرچنین شرایطی که ارز4200 است صادرات هم در چندماه آینده متوقف می شود.

دنبال استانداری با مشخصات رزم حسینی هستیم

نماینده مردم کرمان و راور درمجلس در خصوص استاندار کرمان واستعفای وی نیز گفت: اقای رزم حسینی استاندار به شدت فعال و اقتصادی بود که مدل توسعه منطقه ای را در استان بسط داد اما بدلیل مشکلات شخصی واقعا امکان ادامه کار را نداشت درنتیجه به فکر استانداری همراستا با وی که بدون گرایش به طیف های سیاسی اهل کار باشد، هستیم.

پورابراهیمی بیان کرد: اجازه نمی دهیم باندهای سیاسی دنبال منفعت خود در امور اجرایی باشند،گزینه هایی مطرح شده اما هنوزجلسه مشخصی بین وزارت کشور ومجمع نمایندگان استان برگزار نشده ولی در روزهای آینده تاپایان هفته ترتیب جلسه ای با وزیر کشوررا برای سامان دهی این مسئله خواهیم داد ولی در نهایت فردی مردمی بدون باندبازی و علاقه به گرایش های سیاسی باید استان را اداره کند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

زنده شدن یک پسر مُرده در ماجرای قتل عام خانوادگی فردیس کرج!

رضا خوشگله آبادان را به هم ریخت!

ماجرای گازگرفتن یک عکاس توسط ستاره معروف زن + عکس

فوری / قتل عام مشکوک خانواده کارمند سابق زندان کرج + جزییات

مرد وقتی به هوش آمد خود را بدون لباس در برابر زن جوان دید!

اولین داور زن در جام جهانی2018 روسیه به میدان می رود + عکس

بازیگر معروف از ممنوع‌الکاری خود گفت! +عکس

فقط 3 دختر از 41 دختر مورد آزار ایرانشهری شکایت کرده اند!

این مرد را می شناسید؟ / او بعد از زندان چه کرد؟! + عکس

این دزد متخصص بی هوشی بود؟! / چهره این دزد غلط انداز بود! + عکس بدون پوشش

عکس هایی که از جشن خصوصی ستاره های معروف ایرانی در هتل لو رفت

جزییات تازه از ربودن و آزار 41 دختر ایرانشهری / پشت پرده فاجعه بزرگ چیست؟!

نوزادان را در تهران پیش فروش می کنند! / استاندار تایید کرد

جوان شیطان صفت را شناسایی کنید + عکس

انتشار عکس های ناجور دختر جوان هنگام تعویض لباس در میهمانی

 

کدخبر: 389770 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟