قیمت روغن نباتی ۹ درصد افزایش یافت

به گزارش گروه اقتصادی رکنا، طی هفته‌های گذشته انواع برندها و صنایع روغن نباتی قیمت محصولات خود را افزایش دادند که به گفته دبیر انجمن صنایع روغن نباتی، ستاد تنظیم بازار Store ۱۸ اردیبهشت‌ امسال با درخواست تولیدکنندگان که سال گذشته مطرح شده بود، موافقت کرد و بنابراین انواع روغن نباتی براساس لیست اعلامی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان ۹ درصد با افزایش قیمت مواجه شد.

امیرهوشنگ بیرشک گفت: از سال ۱۳۹۵ تاکنون قیمت انواع روغن نباتی افزایش نیافته بود که سال گذشته درخواستی به سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان برای افزایش قیمت ارائه دادیم که پس از پیگیری‌های متعدد و برگزاری جلسات مشترک، بالاخره سازمان حمایت با درخواست صنایع روغن نباتی موافقت و آن را به ستاد تنظیم بازار ارسال کرد.

وی افزود: یکی از مشکلات امروز این صنعت کمبود و افزایش قیمت حدود ۵۰ درصدی انواع ظروف بسته‌بندی مانند بطری است.

او با بیان این که در زمینه‌ لوازم بسته‌بندی با مشکلات متعددی مواجه شده‌ایم و به شدت عرضه آن کاهش یافته است ادامه داد: همچنین قیمت این محصولات ۴۵ تا ۵۰ درصد افزایش پیدا کرده است که در این زمینه به همراه کارخانه‌های تولیدکننده آب معدنی و نوشیدنی و ماءالشعیر، نامه مشترکی به سازمان حمایت مصرف‌کنندگان وتولیدکنندگان ارسال کردیم تا مشکل را برطرف کند.

بیرشک اظهار کرد: در حال حاضر برخی از کارخانه‌ها با مشکل توزیع مواجه شده‌اند، چراکه ظرفی برای تولید و عرضه محصولات خود ندارند. در این شرایط عرضه انواع بطری و لوازم بسته‌بندی کم شده و تقاضا برای آن افزایش یافته است، چراکه در این وضعیت اگر برخی تا دیروز برای یک هفته خود بطری تهیه می‌کردند حالا درخواست‌شان برای یک ماه و حتی بیشتر است که این سبب رقابتی‌تر شدن بازار می‌شود.

وی گفت: دستگاه‌های نظارتی مانند سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان به پیگیری‌های ما پاسخ دادند و قرار شد موضوع را بررسی و با متخلفان احتمالی برخورد کنند. البته مجتمع پتروشیمی تندگویان که زیرمجموعه هلدینگ خلیج فارس است باید تولید و عرضه خود را افزایش دهد تا این مشکل صنایع حل شود.

کدخبر: 383004 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟