بستنی هم گران شد

به گزارش گروه اقتصادی رکنا، اسکندر آزموده در این باره اظهار کرد: در ایام ماه مبارک رمضان ساعت کار واحدهای صنفی فروش بستنی و کافی‌شاپ از ۳۰ دقیقه بعد از اذان مغرب تا ۳۰ دقیقه قبل از اذان صبح است که برای ساعات پایانی شب واحدهای صنفی باید موارد ایمنی و امنیتی را به خوبی رعایت کنند.

او در رابطه با تغییر قیمت آبمیوه و بستنی در سال جاری گفت: آب‌میوه به دلیل تفاوت سایز لیوان و کیفیت مواد اولیه خارج از قیمت‌گذاری رسمی است که بازرسان اتحادیه در سرکشی‌های خود توجه ویژه‌ای به قیمت منطقی آبمیوه دارند.

وی افزود: در ابتدای سال جاری قیمت بستنی ۱۰ تا ۲۰ درصد افزایش یافته که در این مدت فقط قیمت پسته مصرفی در بستنی با رشد ۲.۵ برابری همراه بوده است.

رئیس اتحادیه آبمیوه، بستنی و کافی‌شاپ قیمت هر کیلوگرم بستنی سنتی مغز دار همراه با خامه را ۲۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: هر کیلوگرم بستنی سنتی خامه‌دار درجه یک ۱۸ هزار تومان، هر کیلوگرم بستنی زعفرانی درجه یک ۱۶ هزار تومان، هر کیلوگرم بستنی سنتی ساده ۱۴ هزار تومان، هر کیلوگرم بستنی میوه‌ای مغز دار ۲۰ هزار تومان و هر کیلوگرم بستنی ممتاز میوه‌ای ۱۸ هزار تومان تعیین‌ شده است.

آزموده در پاسخ به این سؤال که آیا کافی‌شاپ‌ها اجازه عرضه قلیان در واحدهای خود را دارند گفت: عرضه قلیان در واحدهای صنفی زیرمجموعه اتحادیه آبمیوه، بستنی و کافی‌شاپ غیرمجاز است و در صورت مشاهده چنین اتفاقی در کافی‌شاپ‌ها جواز کسب واحد صنفی باطل خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: عرضه قلیان فقط در واحدهای صنفی اتحادیه قهوه‌خانه‌داران امکان‌پذیر است.

کدخبر: 380997 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟