فعالیت کارخانه روغن غنچه با ۲۲۰ کارگر موقتا متوقف شد

به گزارش گروه اقتصادی رکنا، برخی منابع کارگری در کارخانه روغن نباتی غنچه (کشت وصنعت شمال) اعلام کردند: بیش از ۲۲۰ کارگر شاغل در این کارخانه بعد از پایان تعطیلات نوروزی وضعیت مشخصی ندارند و کارفرما تعداد ۵۵ نفر از آنها را همزمان با توقف فعالیت تولیدی از کار بیکار کرده است.

آن‌ها ضمن اشاره به وضعیت بحرانی کارخانه اظهار کردند: کارخانه «روغن غنچه» واقع در منطقه سورک شهرستان میاندرود به دلیل نوسانات قیمت ارز در تامین مواد اولیه تولید دچار مشکل شده است.

به گفته آن‌ها، کارخانه روغن غنچه حدود ۲۲۰کارگر باسابقه دارد که تعداد ۵۵ نفر از آنها از ابتدای سال جاری به بهانه کاهش هزینه‌ای جاری از کار بیکار شده‌اند.

آن‌ها با بیان اینکه کارگران این کارخانه بعد از تعطیلات نوروز سال جاری برای پیگیری وضعیت اشتغال خود بارها مقابل کارخانه تجمع کرده‌اند، افزودند: جدا از نداشتن امنیت شغلی؛ کارگران این کارخانه چند ماه مطالبات مزدی طلبکارند.

آن‌ها با تاکید بر لزوم تامین امنیت شغلی کارگران این واحد تولیدی از سوی دولت، می‌گویند: کارگران انتظار دارند با حمایت دولت به کارشان بازگردند.

پیگیر مطالبات کارگران «روغن غنچه» هستیم

در این زمینه انوشیروان عرب (رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان میاندرود) با تایید خبر تعدیل حدود ۵۵ نفر از کارگران کارخانه «روغن غنچه» به ایلنا گفت: این کارگران از ابتدای سال جاری بعد از اتمام قرارداد کار ازسوی کارفرما بیکار شده‌اند.

او با بیان اینکه اداره کار شهرستان میاندرود پیگیر مطالبات کارگران این کارخانه است، افزود: اداره کار شهرستان میاندرود تمام تلاش خود را برای بازگشت بکار کارگران تعدیل شده و تامین امنیت شغلی سایر کارگران روغن غنچه به کار گرفته است.

طبق اظهارات عرب، عمده‌ترین مشکل این واحد تولیدی، تامین مواد اولیه تولید با افزایش ناگهانی قیمت ارز است که روغن نباتی غنچه را دچار مشکل کرده است.

به گفته وی، در نتیجه مشکلات بوجود آمده؛ این واحد تولیدی از ابتدای سال جاری فعالیت تولیدی خود را متوقف کرده و ۲۲۰ کارگر این کارخانه در این مدتی که کارخانه تولیدی ندارد مشغول تعمیرات، نظافت و نگهداری از ماشین‌آلات کارخانه بودند. در عین حال ۵۵ کارگر این کارخانه پیگیر وضعیت اشتغال خود هستند که سعی داریم این کارگران به کار سابقشان بازگردند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 376543 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟