محمدرضا دیانی اظهار کرد: در حال حاضر در شرایط جنگ اقتصادی قرار داریم که تولیدکنندگان ما قیمت تمام شده و قدرت رقابت پذیری با تولیدکنندگان جهانی متفاوت است و از طرفی اقتصاد ما نیازمند تقویت تولید ملی و کاهش مصرف ارز است.

وی افزود: نباید بازار‌های خود را به راحتی در اختیار شرکت‌های خارجی قرار دهیم، اما مشخص نیست چرا باتاکید مقام معظم رهبری و مسئولان باز هم در‌های بازار Store برای کالای خارجی باز می‌کنیم.

رئیس انجمن لوازم خانگی گفت: در شرایطی که در صنعت لوازم خانگی و بسیاری از صنایع دیگر کالا‌های را تولید می‌کنیم که رقیب خارجی‌ها هستند و می‌توانند رقیب کالا‌های خارجی شوند نباید اجازه ورود این کالا‌ها را بدهیم.

دیانی خاطرنشان کرد: در کشور‌های اقتصاد باز مثل ترکیه، آمریکا و اروپا طی چندماه اخیر شاهد بودیم که برای حمایت از کالای داخلی ورود برخی کالا‌ها را ممنوع کردند و یا تعرفه خاص قرار دادند، اما متاسفانه ما تنها مزیت تعرفه‌های ما است که آن‌ها را هم اکثر واردکنندگان دور می‌زنند.

وی ادامه داد: ارزی که به تولیدکننده پرداخت می‌شود با همان نرخ به واردکننده نیز پرداخت می‌شود و این موضوع توان تولیدکنندگان را در رقابت تضعیف می‌کند و زمینه ساز واردات بیشتر خواهد شد.

رئیس انجمن لوازم خانگی با بیان اینکه تصمیم ارزی دولت تصمیم درستی بود گفت: این تصمیم باید تصحیح شود و قطعا برای واردات ارز با قیمت متفاوتی در نظر بگیرد به دلیل اینکه با شرایط جدید قیمت واردات کمتر می‌شود.

دیانی ادامه داد: در شرایطی که باید به دنبال کم مصرف کردن ارز باشیم دولت به کالا‌های که تولید داخل دارند اجازه واردات ندهد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 376393 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟