سرمایه گذاری مشترک شبکه آفتاب و پیک‌برتر برای توسعه اپلیکیشن دانرو

به گزارش گروه اقتصادی رکنا، دانرو اپلیکیشنی است که در سال 1394 به عنوان بخش دیجیتال مجموعه پیک برتر شروع به فعالیت کرد و یک نوع راهنمای آنلاین و جامع کسب و کارهای کشور به شمار می رود. «پارسا جان‌باز» مدیرعامل دانرو مهمترین بخش فعالیت دانرو را ایجاد بستر رسانه‌ای مناسبی برای تبلیغات و اطلاع‌رسانی کسب‌وکارهای کوچک و متوسط (SME) به مخاطبانشان عنوان می‌کند:

«با توجه به سهم چشمگیر کسب‌و‌کارهای کوچک و محلی در تولید ناخالص داخلی کشورهای توسعه یافته، و با نگاهی به دورنمای اقتصادی کشور که عدم وابستگی به درآمدهای نفتی رکنی اساسی در پایداری آن خواهد بود، چنین کسب‌و‌کارهایی سهم بزرگی در آینده اقتصاد کشور خواهند داشت؛ لذا سرمایه‌گذاری در این حوزه آینده روشنی را برای این گونه مراکز ترسیم می‌کند.»

وی رقم میلیون دلاری سرمایه‌گذاری انجام شده در این شرکت را در گفتگوی خود با دیجیاتو نه رد می‌کند و نه تکذیب اما خبر از تولید محصولات دیگری مثل یک ماژول در آینده‌ نه چندان دور می‌دهد و تاکید می‌کند که هر محصولی ساخته شود تحت نام و برند دانرو خواهد بود.

گروه شرکت‌های ارتباطی شبکه‌ آفتاب، هجده سال است که در حوزه تبلیغات فعالیت می‌کنند و تیم دیجیتال آنها به گفته «بهرنگ تنکابنی»، مدیرعامل دیجیتال مارکتینگ این شرکت به مدت دو سال است که راه‌اندازی شده و مطالعات خود را در زمینه ورود به استارتاپ‌ها انجام داده است. تنکابنی به دیجیاتو می‌گوید:

«فعلا تصمیم گرفته شده تا رقم سرمایه‌گذاری به طور دقیق و مشخص اعلام نشود اما می‌توانم بگویم که این مبلغ در اشکال و صورت‌های مختلف به مجموعه دانرو وارد می‌شود. حضور نمایندگان شبکه آفتاب در مسیر راه دانرو و جذب نیروی انسانی گسترده‌ای که به زودی رخ خواهد داد، کمک خواهد کرد که برنامه‌های درازمدت و کوتاه مدت این سرمایه‌گذاری به سرانجام برسند.»

دانرو copy

او شبکه آفتاب را لیدر دنیای بازار Store تبلیغات در کشور متصور می‌شود و صحت این گفته را در آمار عرضه شده توسط صداوسیما بیان می‌کند. تنکابنی باور دارد که صنعت تبلیغات و اطلاع رسانی در استارتاپ‌ها جایگاه خود را پیدا نکرده و دانرو می‌تواند این جایگاه را در کسب‌وکارهای نوپا پیدا کند. وی قرار گرفتن مجموعه شبکه آفتاب در کنار دانرو را امری خوش یمن می‌بیند و باور دارد که این اپلیکیشن به عنوان یک آژانس SME قوی می‌تواند تحولات خوبی را در صنعت تبلیغات ایجاد کند:

«البته این سرمایه‌گذاری بدین معنا نیست که بخش دیجیتال شبکه آفتاب که امروزه مشتریان خودش را هم دارد بسته شود بلکه صرفا یک همکاری سه جانبه حساب می‌شود تا بتوانیم همه کسب‌وکارها و بیزینس‌ها را با مردم و البته مردم را با آنها آشنا کرده و تبلیغات را به جایگاه مدرنی برسانیم.»

پیک برتر

تنکابنی مجموعه پیک‌برتر را از باسابقین فعالان تبلیغاتی در حوزه رسانه و چاپ و شبکه آفتاب را از قدیمی‌های تبلیغات محیطی و تلویزیونی عنوان می‌کند و وارد شدن این دو مجموعه به حوزه دیجیتال را بنا به ضرورت دنیای تکنولوژی امروز، امری واجب می‌داند. وی همچنین به دیجیاتو خبر از برگزاری کمپین‌های تبلیغاتی مشترک در آینده کاری این مجموعه و دانرو می‌دهد.

«رضا حداد» مدیرعامل گروه شرکت‌های ارتباطی شبکه آفتاب نیز ضمن ابراز امیدواری به آینده روشن استارتاپ‌ها و با اشاره به تغییر شکل سریع بازار Store تبلیغات در سال‌های اخیر، دلیل سرمایه‌گذاری این شرکت را در دانرو چنین بیان کرده است:

«بازار تبلیغات ایران به سمت تعامل مستقیم کسب‌وکارها و مشتریان سوق پیدا کرده و رسانه‌ها و ابزار دیجیتال هم به خوبی این امکان را تسریع و تسهیل می‌کنند. ما هم در سه سال اخیر از این تغییر غافل نبوده‌ایم و با بررسی و پایش فعالیت‌ استارتاپ داخلی، به دنبال تدوین راهبردهای تجاری و فرصت‌های سرمایه‌گذاری در ابزارها و رسانه‌های دیجیتال و البته در دامنه تخصصی خود یعنی تبلیغات بوده‌ایم.

ظرفیت‌ها و آینده روشن دانرو و البته توانمندی و سابقه گروه شرکت‌های برتر در تعامل با کسب‌وکارهای خرد، امکان همکاری با یک شریک تجاری توانمند را برای ما میسر کرده و گروه ما را یک گام دیگر به دستیابی اهداف توسعه تجاری‌اش نزدیک‌تر خواهد کرد.»

به گفته مدیران دو مجموعه با سرمایه‌گذاری انجام شده، قرار است که این اپلیکیشن ضمن توسعه به حوزه‌های جدیدی از بازار هم وارد شود و در آینده نزدیک محصولات جدیدی در دانرو توسعه خواهند یافت که هر یک بخش مهمی از نیاز کسب‌و‌کارهای کوچک و بزرگ کشور را در حوزه تبلیغات برآورده می‌کنند.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 361163 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟