افزایش مقرری شاهزاده‌های سعودی

به گزارش گروه اقتصادی رکنا، همزمان با پایان یافتن عملیات بحث برانگیز مبارزه با فساد که برخی از ثروتمندترین و برجسته ترین شاهزادگان سعودی را هدف قرار داده بود، عربستان مقرری پرداختی به برخی از اعضای خانواده سلطنتی را افزایش داده است.
دو منبع آگاه گفتند، آخرین مقرری پرداختی، بعد از توقف پرداخت قبض آب و برق شاهزاده ها، افزایشی 50 درصدی داشته است.
مشخص نیست که آیا این پرداخت اضافی تنها برای این ماه بوده یا در ماه های آینده نیز تداوم خواهد داشت و اینکه این پول در بین چه تعداد از شاهزاده ها توزیع شده است. منابع مطلع گفتند، این افزایش مقرری فراتر از نوادگان ملک عبدالعزیز، موسس رژیم سعودی توزیع شده و شاخه های پایین تر خاندان سعودی را نیز شامل می شود. یک منبع دیگر گفت، این پاداش تنها به افراد بالغی که به سن مشخصی رسیده اند پرداخت شده است.
این پول پاشی ها اعتراض برخی شهروندان سعودی را برانگیخته و افشای این مسئله که برخی از اعضای خاندان حاکم حتی پول بیشتری دریافت خواهند کرد احتمالا تردیدهایی را در مورد میزان جدیت دولت عربستان در کاهش هزینه ها و ریخت و پاش های موجود برانگیخته است.
بذل و بخشش ها به شاهزادگان در حالی صورت می گیرد که در طی 3 ماه گذشته رژیم سعودی با وضع مالیات بر ارزش افزوده و افزایش شدید قیمت سوخت و سایر حامل های انرژی هزینه های زندگی برای مردم عادی را به شدت افزایش داده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 353421 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟