به گزارش گروه اقتصادی رکنا، براساس مصوبه 17 مرداد 1396 شورای پول و اعتبار و ابلاغ بانک مرکزی، امر مدیریت دارایی ها و بدهی های تعاونی اعتبار افضل توس (در حال تصفیه) از تاریخ مزبور به بانک آینده واگذار شد.

بر اساس خط اعتباری تخصیص داده توسط بانک مرکزی و بر حسب دستور العمل های ابلاغی تا پایان دی ماه امسال سپرده این سپرده گذاران به حساب آن ها واریز و یا برای ایشان، کارت بانکی صادر شده است.

به گزارش بانک آینده از مجموع 365 هزار و 600 سپرده گذار تعاونی، تنها سه هزار و 352 نفر تعیین تکلیف نشدند که در صورت ابلاغ بانک مرکزی اقدامات لازم با فوریت معمول برای آنها نیز انجام خواهد شد.

همچنین میز امداد پیش بینی شده برای همین منظور، به طور شبانه روزی پاسخ گوی سپرده گذاران تعاونی اعتبار افضل توس (در حال تصفیه) بوده و در تعامل نزدیک با این سپرده گذاران هستند.

بانک مرکزی چهارشنبه گذشته با صدور اطلاعیه به سپرده گذاران تعاونی های اعتبار منحله غیر مجاز افضل توس ، وحدت و البرز ایرانیان اعلام کرد که براساس اطلاعیه درج شده در تارنمای بانک تجارت، آینده و موسسه ملل برای دریافت سپرده خود به بانک ها و موسسات مزبور مراجعه کنند.

طبق این اطلاعیه برنامه های بازپرداخت اعلام شده بر روی تارنمای بانک ها و موسسه اعتباری عامل حداکثر تا پایان بهمن امسال ، قابل اجرا خواهد بود و از این رو ضروری است آن دسته از سپرده گذاران تشکیلات موسوم به البرز ایرانیان و تعاونی های منحله افضل توس، وحدت و فرشتگان که تاکنون نسبت به تعیین تکلیف و دریافت سپرده های خود مطابق برنامه های اعلام شده قبلی اقدام نکرده‌اند، حداکثر تا پایان بهمن امسال با همراه داشتن مدارک مربوطه به ترتیب به شعب تعیین شده بانک های تجارت، آینده و موسسات اعتباری ملل و کاسپین مراجعه کنند.

همچنین در خصوص تعیین تکلیف سایر سپرده گذاران تاکید شده که مسئولان بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و نمایندگان سران سه قوه با برگزاری جلسات هفتگی در حال پیگیری وضعیت تعاونی های منحله و دارایی ها هستند که نتایج آن متعاقباً اطلاع رسانی خواهد شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 351066 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟