پرداخت کامل مطالبات گندمکاران توسط بانک کشاورزی

به گزارش گروه اقتصادی رکنا،مرتضی شهید زاده در نشستی با مدیران و کارشناسان مدیریت شعب بانک در استان خراسان رضوی با تاکید بر این مطلب که خدمت به مردم و کاهش وابستگی کشور در حوزه امنیت غذایی بهترین عبادت است و بانک کشاورزی بانک تخصصی و پشتیبان امنیت غذایی مردم است، از پرداخت قریب به ۱۱۶ هزار میلیارد ریال بابت خرید نزدیک به ۹ میلیون تن گندم مازاد از کشاورزان و تسویه کامل طلب گندمکاران از دولت توسط این بانک خبر داد.

وی با اشاره به ویژگی های اقتصاد مقاومتی بیان کرد: اقتصاد مقاومتی موضوعی مهم است و ۱۰ راهبرد همچون درون‌زایی، برون‌زایی، سودآوری، اتکا به مردم و عدم وابستگی به خارج برای آن در بانک کشاورزی تعریف شده که تمامی این‌اهداف باید به برنامه های عملیاتی تبدیل شود.

وی تصریح کرد: در حوزه اقتصاد مقاومتی و رونق تولید، تمام قد در میدان بوده ایم و امروز بانک کشاورزی بهترین عملکرد را در حوزه اقتصاد مقاومتی داشته است؛ به این معنی که بیشترین تعداد بنگاه‌های تولیدی را درراستای مسئولیت های ذاتی خود پشتیبانی می کنیم و در بخش توسعه‌ای نیز از بسیاری از پروژه‌ها چون تولید وسایل مکانیزه کشاورزی و گلخانه‌ها حمایت مالی کرده ایم و درواقع استراتژی‌های مقام معظم رهبری و دولت را در عمل پیش بردیم.

شهیدزاده اظهار داشت: اقدامات مؤثربانک کشاورزی سبب شده است تا وزیرمحترم تعاون ،کارورفاه اجتماعی در مصاحبه تلویزیونی خود اعلام کند که بانک کشاورزی پیشرو در حوزه اشتغال است و این به آن معنی است که ما بی‌راهه نرفته ایم و براساس برنامه‌های مقام معظم رهبری و دولت گام برداشته‌ایم و در کنار بانک مرکزی برای اجرای سیاست‌های اقتصادی حضورمؤثرداشته ایم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: ضروریست از تمام اهرم‌ها برای اختصاص ردیف مستقل در قانون Law بودجه برای بیمه کشاورزی استفاده شود چرا که بیمه کشاورزی بدون کمک دولت امکان ادامه فعالیت نخواهد داشت. وی از سوی دیگر خاطر نشان کرد تزریق یارانه‌های بخش کشاورزی بهتر است از طریق بیمه کشاورزی صورت پذیرد زیرا بیمه متناسب با حجم فعالیت تولید کننده ریسک تولید کننده را کاهش و به ارتقای سطح تولید کمک می‌کند.

شهیدزاده همچنین از مهندس حسن نژاد قائم‌ مقام صندوق بیمه کشاورزی برای ایجاد تحول اساسی در این حوزه قدردانی و از زحمات کلیه همکاران فعال و دلسوز در این بخش تشکر کرد.

وی در پایان با اشاره به شرایط مناسب شعب استان خراسان رضوی گفت: امروز روند کاری شعب بانک کشاورزی قابل قبول است و از آنجایی که بیشترین شعب را در این استان داریم قطعا نتیجه اقدامات همکاران مدیریت خراسان رضوی به عنوان یک استان بزرگ در عملکردکلی بانک کشاورزی تاثیر گذار خواهد بود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 329763 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟