مجوزهای غیرضروری فضای کسب و کار را آشفته کرده است

به گزارش گروه اقتصادی رکنا، غلامحسین شافعی در نشست شورای روسای اتاق‌های سراسر کشور از رویه‌های غیرضروری در فضای کسب و کار انتقاد و اضافه کرد: بزرگ‌ترین مشکل محیط کسب‌وکار ما رویه‌ها و کسب مجوزهای غیرضروری است، حتی این موضوع بیشتر از مشکلات مالی، فضای کسب‌وکار در کشور را دچار آشفتگی می‌کند.

به گفته وی، فعالان اقتصادی برای هر قدمی که برمی‌دارند باید گواهی و مجوز بگیرند و همین رویه‌های غیرضروری گاهی افراد را از انجام امور منصرف می‌کند. اگر الکترونیکی کردن امور به‌خوبی پیش برود و به نتیجه برسد، فضای کسب‌وکار رونق می‌گیرد.

شافعی همچنین با اشاره به برنامه اتاق ایران برای ایجاد پنج دفتر تجاری در نقاط مختلف دنیا، گفت: درصددیم دفاتر بازاریابی در نقاط مختلف دنیا ایجاد کنیم؛ در حال حاضر هم در حال بررسی و شناسایی مکان‌های مناسب برای تأسیس این دفاتر هستیم و به کمک و نظر اتاق‌های استانی برای انتخاب این کشورها نیاز داریم.

رئیس اتاق ایران همچنین با تأکید بر سیاست‌های اتاق برای حمایت از استارت‌آپ‌ها به‌ویژه در اتاق‌های استانی، اظهار داشت: در نشست اخیر با معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور در اتاق ایران، بر ارتباط هر چه بیشتر اتاق و این معاونت تأکید شد ، اتاق‌های استانی هم باید ارتباط خود را با دفاتر این سازمان در استان‌ها افزایش دهند، چراکه سیاست اتاق ایران حمایت از کسب‌وکارهای نوین است.

وی گفت: برای اینکه ایجاد پایانه‌های صادراتی در نقاط مرزی به اتاق‌ها واگذار شود با وزارت امور اقتصادی و دارایی گفتگو کردیم و از همه روسای اتاق‌ها می‌خواهم این مورد را بررسی و نظر خود را ارائه کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 326919 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟