کاهش قیمت دلار،بهای طلا را صعودی کرد

به گزارش گروه سیاسی رکنا، قیمت طلا هفته گذشته را با رشد ۱۴/ ۲ درصدی پشت سر گذاشت.
تحلیلگران بازار Store طلا از نقش تنش های منطقه‌ای در این افزایش قیمت طلا سخن گفته‌اند اما برخی دیگر پایین بودن نرخ تورم و کاهش ارزش اوراق مشارکت در آمریکا را در این افزایش قیمت دخیل می‌دانند.
فعالان این بخش افزایش قیمت طلا را در بازار داخلی حاصل افت بهای اونس در بازارهای جهانی به زیر مرز هزار و 300دلار می‌دانند.
از سوی دیگر بنا به قول‌های غیر رسمی در این بازه زمانی که قیمت دلار با نوسانات هیجانی مواجه شد، خریدهای سنگینی هم‌زمان در بازار سکه صورت گرفت که منجر به ورود آن به کانال یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان شد.
متغییرهای تاثیرگذار بر نرخ طلا
حسن اسدی نیا کارشناس بازار طلا در گفتگو با خبرنگار بورس،بانک و بیمه، گفت: به دلیل تمایل برای نگهداری دلار از سوی دولت‌ها و مردم به دلیل اعتمادی که به این ارز دارند شاهد کاهش قیمت طلا می شویم، اما در صورت بروز مسائلی مانند جنگ و کسر بودجه این روند شکل معکوس به خود می گیرد و نتیجه آن، افزایش قیمت طلا است.
وی افزود: در سطح جهانی می‌توان جریان برجام و نیز افزایش تقاضای طلا در بازار پس از تعطیلات چین و همچنین عدم افزایش قیمت دلار را از عوامل افزایش قیمت طلا دانست.
این کارشناس مسائل اقتصادی با تاکید بر نقش عوامل ژئوپلیتیک و تنش های منطقه‌ای در بازار طلا، بیان کرد: ریچارد بیکر، کارشناس گروه «اورکا» معتقد است عوامل ژئوپلیتیک حول کره‌شمالی و ایران قادرند طلا را تا قیمت ۱۳۱۰ دلار برای هر اونس نیز بالا ببرند.
اسدی نیا در پایان با اشاره به اینکه قیمت طلا یک متغیر جهانی است، افزود: برخی عنوان می‌کنند که ممکن است کاهش نرخ بهره بانکی سرمایه ها را به بازار طلا منتقل کند و قیمت طلا دچار نوسان شود، درحالی که نرخ ارز بر قیمت طلا در کشور تاثیرگذار است .برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 318521 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟